Utgifter

Sitter och försöker få ordning på min ekonomi lite haha. Eftersom jag nu ska klara mig själv känner jag att det är dags att räkna ut lite vad jag har för utgifter och vad jag kan spara och så vidare. Har inte koll på allting med lägenheten ännu eftersom jag inte vet vad parkeringen kommer kosta mej, verkar vara som mest 150:-/måndaen. Jag vet inte heller vad internet och el kommer kosta mig så avvaktar lite där. Jag vet att i alla fall de 2 första månaderna kommer vara tuffa för jag ska betala av min säng på lite över 3000 varje månad och sen måste jag fixa bromsarna nästa lön också och det är ca 2000 på det. Sen är det ju lite annat man måste handla till lägenheten så mitt sparkonto kommer få jobba tror jag... 
 
Men skönt att ha lite koll på vad man har. Har insett att det som kostar mej pengar är faktiskt bara min bil, allt annat är så låg avgift på. Exempelvis så har jag tandläkaren varje månad, sån där frisktandvård och det kostar 66:-. Bilen däremot är 1700 på avbetlning eller vad det heter + ca 500 i försäkring varje månad med och bensin. Bensinen är dessutom uppe i ca 17:-/liter nu och jag tankar 2 gånger i månaden och det kostar mig nästan 1600-1800 nu... Den kostnaden kommer dock minska nu när jag ska cykla till jobbet istället. 
 
Sen finns det ett par saker jag vägra säga upp så som gymkort och Spotify. Onödiga utgifter men jag behöver dom för att må bra. 
 
Vi få se helt enkelt hur det kommer gå för mig! Jag jobbar ju inte heltid så har inte hur mycket pengar som helst och det är kanske dags för mig att ta lite mer ansvar och göra budget varje månad. 
När jag kommer hem blir det nog film i sängen igen. Av någon anledning är jag helt trött idag. Funderade på att träna, typ köra danspass men vet inte om jag orkar.. 

Kommentera här: