Nya kryddor

Jag fick 5 kryddor av mamma i julklapp förra året och det är sånt man köper av skolklasser så jag bad henne säga till om hon kan köpa igen. Och det gjorde hon! Så jag beställde 4 paket av henne. Ett paket kostar 100:- och då är det 5 kryddor i och det är kryddkvarn då, svinbra! Jag har som sagt 5 sedan innan så i dagsläget äger vi nu 25 kryddor från Spicy Dream haha. Plus att vi har en massa andra också. Vi öppnade alla igår och luktade och jag fick en  hel del favoriter! Jag köpte 4 olika serier som heter: Spicy Inspiration, Asian Spices, American Grill&BBQ och Chili Fire.
 
Den första bilden är de som jag inte tyckte luktade så gott i förpackningen men som vi såklart ändå ska testa. Robin sa att chili inte luktar så mycket och det gjorde dom konstigt nog inte. Så 4 av 5 chili kryddor hamnade här! nu kommer vi till de 13 som var så bra!! 
Hela American BBQ hamnade i toppen. Dels för jag ääääälskar rökig mat och som ni ser så finns det "Röksat" och den luktar verkligen bara rök haha. Bacon saken luktar också bacon. Dom luktar sååå gott så nu måste jag köpa lite kött så vi kan prova dom! Så taggad :D 
4 av 5 från Inspiration paketet tog sig till toppen. BBQ-mixen har jag på kycklingen just nu och även citron-pepparmixen. Salladskryddan kommer jag testa snart då jag vill göra en sallad med bönor, tomar, gurka och rödlök bland annat. Tror det kan bli gott. Vitlök hamnar alltid i topp för My Petersson.
Och till sist har vi en chili som tog sig till toppen med men den skiljer sig från de andra eftersom den är grön och det är (som det står på burken) Jalapeno i den så den luktar ju jalapeno. Sedan har vi även 3 indiska kryddor. Eller Asian spices hette den men tycker det mesta känns indiskt. Tog lite Thai mix på kycklingen också så få se hur den smakar :)
Här kommer alla 13 kryddorna som jag älskade. I alla fall luktade dom gott haha. De 5 jag hade sen innan är inte med på bilderna. 
Här kommer alla 20 nya kryddor.
Okej, jag har tömt lådan som är närmst spisen på saker för vi hade ingen plats annars. Som ni ser på bilden ovanför så stod alla bara på en bänk. I den bänken la jag det som låg i lådan kryddorna ligger nu.
 
Kryddorna som jag hade innan är grillmix, havssalt, svartpeppar, chilimix och kycklingmix. Classic heter denna mixen av kryddor. 
Mycket nöjd över denna lådan. Kul att alla fick plats på längden så men tyvär får inte alla plats. 4 av dom står kvar upp på fläkten där dom stod från början. Tror bara chilikryddan ligger kvar i lådan så dom som ligger ovanpå de andra står på fläkten. 
 
Jag tycker verkligen man ska köpa från en skolklass om man får chansen. Som sagt kostar de 100:- och då får klassen 27:-. Det finns mycket mer att välja på. Jag länkar sidan där man kan kolla, pappa tittade igår när jag hämtade dom och där fanns en hel del! https://www.spicydream.se/vara-produkter 
 

Kommentera här: