Dålig start på dagen!

Började med att jag trodde att jag helt lötsligt försovit mej, men såg att klockan va 5.10 så det va lugnt. Men det kändes som jag somnade fast jag inte skulle så det var ren tur att jag antingen vaknade själv, eller ringde klockan då. Va liiiite knepig i huvudet så tidigt.

Sen när jag skulle köra till jobbet 6.15 så kommer jag till Lekarydsvägen, nästan då man ska köra upp på 25:an. Då när jag ska växla upp till 5:an för att köra i 70 som det är där, då bestämmer den sig för att lägga av. Spelar ingen roll att jag gasade den hoppade liksom fram. Typ som när man backar ibland eller innan ett motorstopp, såna hopp var det. Så det var bara att ringa hem så mamma och pappa fick komma och hämta mej. Mamma fick igång bilen och fick köra den hem. Tydligen hade den lagt av 2 gånger till på vägen.

Den funkade när jag körde men så fort jag bromsade in vid vägkanten så hade den stängt av sej. Pappa sa att den nog va sur så det var därför. Jag vet inte, jag kan inte sånt. Men kändes lagom kul att bli stående där ute, det var rätt kallt så tidigt med. Så fick ringa till jobbet och säga att jag kommer senare. Kom ca en halvtimme senare än jag skulle så det va bra.

Och jag och Robin ska till Öland ikväll så tur att det hände nu och inte sen. För jag tyckte först vi kunde ha den. Han vågade inte ha den från början, men ändå. Få nog låna hans föräldras bil:) Och i nästa vecka ska vi se om vi få ha mormors bil också ifall den skulle dumma sej igen.

Eftersom jag är på jobbet blir det inga bilder, men är det bra täckning på Öland så blir det bilder på vägen eller där:)

Kommentera här: