Grillat

Den bästa maten jag vet är grillat. Gjored kyckling i fredags och mamma grillade den och det var så gott! Det är så mycket bättre än att köra det i ugnen. Så en dag vill jag grilla igen! Loveit.

Jag tycker att det hade varit mysigt att gå till ett bra ställe vid Växjö sjön och ta med en engångsgrill. Grilla lite godsaker och dricka lite gott. Typ grilla kyckling, ha med potatissallad och baguette till det. Och dricka cider eller mitt körsbärsvin med sockerdricka. Tyvärr gillade inte Robin den iden utan kunde lika gärna grilla på hans baksida i trädgården. Visst funkar det med, men hade varit mysigt att göra det ensamma och bara mysa:) Eller sitta på 4-krogar och äta och dricka gott där med. Gjorde det när mamma fyllde 50 tror jag det var. Det var riktigt gott, men servien var inte den bästa.

Kanske bjuda ut Robin när han fyller år? Är sugen på att åka bort en helg, finns ingen som passar bara.
En bild som jag tycker ser så mumsig ut! Älskar när pappa grillar zucchini till.

Kommentera här: