Ner i diket!

Skulle hem från mormor efter en snöstorm. Såhär gick det!
Vi åkte rakt ner i diket efter ca 10 meter från mormors hus. Vi lyckades inte backa eller någonting så mamma fick ringa till min morbror som har en traktor så han fick komma och dra upp oss.
Där tror man ju såklart att det var över, nehe. För då slirade han hur mycket som helst och kom knappt loss med sin traktor och han fick köra fram och tillbaka för att ploga vägen åt mamma och min moster.
Min moster hade en bättre bil så efter att mammas bil kom upp och hans traktor stog vid sidan av så körde dom först iväg för att se vart det gick att köra någonstans och kom sen tillbaka.
Sen kunde vi köra hem, men där var det inte heller slut!

När vi kom till Alvesta stog det en bil på vägen, utan bensin. Så vi hjälper dom då och kör en till OKQ8 så att de kan få lite bensin till sin bil, tog evigheter. Man kan väl säga att vi åkter från mormor vid lite efter 10 men kom hem för kanske 5 min sen. 

Så nu ska jag sova för jag är helt slut. Vi fick hjälpa till att putta båda bilarna så de kom upp så är trött. Godnatt:)

Kommentera här: