Jullista

Läste Kissies, eller Alexandra Nilssons blogg och hon hade en jullista som jag kopierade :)
  • Brukar du köpa en julkalendern av något slag till dig själv? Japp, varje år! I år köpte jag varsin till mig och Robin. En sån där billig men som jag har haft varje år i hela mitt liv för det är god choklad i den. Dessutom fick jag en Kinder kalender av mamma också ;) 
  • Vilka är de första fem ord du kommer att tänka på när du hör ordet ”jul”? Mat, glädje, familj, ledig, snö.
  • Tänker du göra något annorlunda i jul till skillnad från förra året? Jag har inte valt att göra annorlunda detta året utan det kommer bara bli så. Min mobror kommer inte vara hemma och fira med oss över jul. Om allt går bra kommer både han och pappa troligen ligga på HIA i Växjö över jul så jag kommer nog fira lite med dom där i dagarna. 
  • Fortsätt meningen ”ingen jul utan…” Massa glitter i granen! 
  • Viktigaste grejen på julbordet? Jag är kluven där men tror faktiskt att det är Janssons frestelse?
  • Skulle du kunna tänka dig att fira jul utomlands? 
    Ja den här gången faktiskt... Annars är jag väldigt mycket för traditioner och då firar man jul hos mormor efter Kalle Anka.
  • Vad ger dig mer julstämning, svenska eller amerikanska jullåtar? Amerikanska. 
  • Vilken julfilm är bättre, ”Love actually” eller ”En underbar jävla jul”? Vet inte om jag sett någon av dom?? 
  • Vilken julkalender väljer du – ”Snällkalendern” eller glossybox-kalendern”? 
    Vet inte vad snällkalendern är så säger Glossybox.
  • Din favoritbild från förra årets jul? När Linda och Alex var över hos mig och slog in julklappar, Alex var fascinerad av mina glittriga julkulor ;) 
     
  • När är det okej att börja julpynta tycker du? Första advent ;) 
  • Och sista frågan – hur pepp är du i detta nu på december och julen? Inte alls..

Kommentera här: