Mys i solen

Jag klev upp vid 13 ungefär, tanken var att sova till 14 men redan innan 13 vaknade jag. Så jag tog min bok och gick ut och läste i solen. Riktigt skönt att få lite värme men jag hatat verkligen att svettas haha. Just nu sitter jag inne för att skriva detta men ska ge mej ut igen sen!

Jag har läst ut boken Inspärrad precis. Det tog inte många dagar. Den var väldigt intressant men återigen blir jag så arg när jag läser. Jag kan inte fatta att man ignorera övergrepp och annan skit för att skydda sig själva.

Boken handlar om en tjej, tror hon var typ 12-13 år när hon kom till ett hem. Hon hade haft lite problem förr och bott lite överallt kan man väl korta ner det till. Hon var inlåst på detta hem i 3 år och blev nerdrogad och våldtagen och anklagas för att söka uppmärksamhet. Hennes problem togs inte på allvar. Hon hade innan hon kom dit fått sagt till sig att hon skulle bo på ett internat för flickor och att det är så bra och fint.

Så blev det inte riktig. Hon försökte ta livet av sig flera gånger och gon blev mobbad av de andra tjejerna. Hon var ofta inlåst och isolerad från allt och alla. Det kunde gå veckor innan hon ens fick gå ut i trädgården. Hon hamnade på sjukhus flera gånger och läkare där tyckte att det var mycket som inte stämde. Ändå återgick man till det vanligt igen så fort hon kom tillbaka.

Efter 3 år hamnar hon i en fosterfamilj  - som hon egentligen var tveksam till. Pappan där våldtog henne flera gånger och hon uppsökte läkarvård och där förstod man direkt vad som hänt. Hon blev rätt förstörd där nere. Hon ville inte anmäla det till polisen för hela tiden har hon blivit kallad för galen och att hon bara hittar på en massa. 

Till sist lyckades hon fly från allt detta och hamna hos sin mammas kompis. Där blev det inte heller så bra kan man säga. Men hon kom loss från allt och fick hjälp och träffade bra människor. Idag har hon fått se lite av en del som skrevs om henne när hon bodde på hemmet och det var mycket mediciner tog tvingade i henne. Hon borde ha dött bara av det egentligen. 

Boken var bra men hemsk för barn har inget att säga till om. Dom blir inte trodda. Denna är från London så vet inte hur det ändrats nu. Hemmet finns inte kvar längre utan hela byggnaden var övergiven när hon släppte boken. Det är hemskt att det kunnat vara så illa utan att någon gjort något åt Det, trots att så många hade misstankar eller till och med visste vad som hände där. Jag kan rekommendera att läsa den om man är intresserad av både sanna historier och hur en del hade det på hem. Men man sitter och blir arg över det man läser och jag hoppas bara att detta inte händer någon stans mer.

Kommentera här: