1 timme mindre

Jag är så trög när det gäller att ställa om klockan. I fredags när jag gick på mitt pass så sa jag till kollegan att det är ju skönt med lördagarna för då få man ju sova en timme längre, vi börjar en timme senare än de andra 6 dagarna. Hon började prata om att det inte alls bli det utan vi ska ställa om klockan. Det visste jag ju att vi skulle, men det gör man ju på söndag menade jag, inte i mon bitti. Vad som slog mej sen  när jag läste kalendern var att jag blir drabbad av det här, kanon! Jag skulle alltså få jobba en timme mindre, bara 10 timmar ju!
 
Jag blev överlycklig för jag jobbade när vi skulle ställa om till vintertid och fick jobba 12 timmar istället. Det här är kanonbra! Men tufft för den som behövde gå upp en timme tidigare. En annan sak med jobbet är att vi om några veckor ska ändra schemat! Vi kommer nu köra samma tider hela veckan, alltså inga långa helger längre! Jej! Jag har 2 helger till att jobba innan det ändras dock men jag längtar så! JAG KOMMER ÄNTLIGEN KUNNA VA MED PÅ KALAS IGEN!!!!! Som jag saknat att inte kunna vara med eller krångla till det för släkten. Sista tiden har dom frågat mycket vilka helger jag jobbar. jag tror dom vet hur mycket jag älskar att gå på våra kalas i släkten för min uppfattning är att dom verkligen försökt få ihop det så jag kan va med. Tyvärr kommer jag inte kunna gå på en konfirmation om jag inte kan byta mitt pass.
 
 

Kommentera här: