50 shades of grey

Måste skriva något känner jag, är så trött!!!
Vi såg ju 50 nyanser filmen på bio igår så tänkte skriva lire vad jag tyckte om den, om någon inte sett den och inte vill veta något innan så bäst att inte läsa detta, kan avslöja något som är viktigt för en annan.
 
Först då kan jag ju erkänna att jag inte minns boken precis. Vid den är tidpunkten på året är det någ exakt 2 år sen jag läste första boken. Sen läste jag dom två sista när vi va i Turkiet i augusti samma år så blandar ihop dom och andra liknande böcker jag läst. Det var bra kan vi säga. Inte förtjust i huvudpersonen, alltså han som spelar Christian Grey. Pratade lite om filmen med Robins mamma innan vi åkte och vi är överens om den saken. Vi hade båda föreställt oss någon mer mörkhårig och definitivt inte det ansiktet. Jag har för mej att det står på typ ett enda ställe att han är röd/brun hårig, vilket totalt förstörde bilden jag haft av honom hela tiden.
 
Det hände väldigt mycket på kort tid. Tror det var Blondinbella som jämförde denna fimen med Hobbit. Av boken Bilbo gjorde dom 3 filmer - som är en tredjedel av 50 nyanser. Det blev väldigt hoptryckt och kortfattat många gånger. Och som någon annan sa, det är typ mjukporr. Både Linda och jag tyckte att det var synd att det inte var mer om deras mail konversation. I boken är det bland det roligaste att läsa på grund av hennes dumma signaturer i slutet på mailen. Så det kunde jag sakna och jag fick för mej att hans mamma skulle vara med lite mer i bilden än vad hon var.
 
Rekommendera så klart alla som läst böckerna att se den för den var faktiskt bra. Hon som spelar Anastasia Steel passar väldigt bra i rollen tycker jag och hon är många gånger väldigt rolig så även killarna som satt i salongen skrattade ;)
 
För tillfället finns det 2 filmer jag vill se på bio, vet inte om dom går än eller när dom har premiär. Det är den som Steven Hawking - The theory of everything och Pitch Perfect 2.
1 Syrran!:

skriven

Det va jag som jämförde filmen med Hobbit Blondinbella hade bara sagt att filmen va bättre än boken 😉

2 Anonym:

skriven

Det va jag som jämförde filmen med Hobbit, Blondinbella sa bara att filmen var bättre än böckerna 😉

Kommentera här: