Hur står det till?

Har inget att skriva om direkt så kan berätta om nästa uppgift till denna kursen vi har nu! Dom två senaste uppgifterna har gjorts vldigt snabbt på kort tid. Första uppgiften var jag tvungen att göra på 1 dag för jag var slarvig nog att inte kolla studiehandledningen och fick reda på det på tisdagen och uppgiften skulle va klart på torsdag, men eftersom jag hade träning inbokat på tisdagen och det var för sent för att avboka så kunde jag inte göra något åt det. Sen när jag skulle till skolan på onsdagen så fanns det ingen bok men då kunde jag lånda av Matilda så var klar vid 9-10 tiden på kvällen innan.
 
Den andra uppgiften gjorde jag klart i söndags för Matilda skulle låna boken av mej igår så hon hinner göra uppgiten med. Det är lättare att göra såhär för man vet inte om boken kommer finnas på biblioteket och betala 400 för en bok känns inte lockande alls! Så läste ca 100 sidor i fredags (plus att jag var ute i trädgården typ 3 timmar) för att ha läst så mycket som möjligt. Sen läste jag dom sista 70 sidorna i söndags och skrev kalrt uppgiften. Den ska bara skrivas ut så mamma få läsa den och se vad hon tycker.
 
Nu till den sista (som ska vara inne om typ 2 veckor) så har jag fått låna boken av Matilda! Den heter Hur står det till? och den har varit svår att få tag på eftersom förlaget inte säljer den längre. Kunde köpa den på skolan nu, kopierad då, för typ 120:- fick jag mail om igår. Men läser Matildas bok istället:) Alla uppgifter är att skriva en reflektion så ingen stor men alla 3 böcker är ju typ 150 - 170 sidor så det tar ju lite tid att läsa. förhoppningsvis blri jag klar i veckan med detta :)
 

Kommentera här: