Dag 30 - Ett sista ögonblick

Jag tänkte skriva om den sista adgen i grundskolan. Det kan man nog säga är ett sista ögonblick eftersom jag aldrig kommer gå där igen. 

Den dagen kändes lite sorglig och ledsam faktiskt. Jag hade visserligen bara gått där i tre år, men jag kände folket i den klassen bättre än de jag gick på dagis och grundskolan fram  till sexan med. Jag kände dem sen jag var ett par år till jag var 12, sen sket det sig, men i alla fall.

Det sista som hände då när vi slutade skolan var att alla gick ut från skolans entre vid vårat "område" och vi fick våra betyg och var sin ros. Det kändes sorgligt då tyckte jag, men det kändes ändå lite bättre för att på kvällen sen så skulle alla nior i Alvesta kommun på en avslutningsmiddag och då tog man farväl på riktigt.

Men jag har tur att jag har en från min förra klass i min nuvarande klass på gymnasiet och vi var vänner även då, sen sjuan:)

Kommentera här: