London dag 2

Vi åt frukost kring 9 tiden och man kan väl inte säga att det var något märkvärdigt men det var väldigt gott tycker jag. Jag hade aldrig med mobilen ner utan den satt på laddning hela tiden. Men jag åt 2 frallor med salami, tomat och gurka på och drack äppeljuice till det. Dom hade även en fetaost sallad som vi åt varje morgon och så fick man en kanna med te. 
 
Idag visade det sej att det var 27 grader varmt så gissa vem som brände sej! 
Vi tog svala kläder på oss för att ta oss mot Harrods och chokladdoppade jordgubbar! 
Vi hittade en mysig lite fontän längs vägen.
Det var väldigt mycket fin natur längs vägen faktiskt och vi gick lite vilse så vi hittade massa fint att tita på .
 
Som sagt så var målet Harrods men vi hade ju inte bråttom direkt. Dock fick jag lite problem med magen denna dagen och jag tror det berodde på yoggin jag åt till frukost. Hemma äter jag havreyoggi så tror det kan varit det som var felet. 
 
Men vi tog oss till Harrods till sist efter att ha gått vilse en bra bit. Dom verkade bygga om och ha sej där inne för man fick gå jätekonstigt. Men vi kikade lite och sen letade vi upp avdelningen där man kan köpa mat och annat gotte. Vi bestämde att vi skulle ha picknick i Hyde Park och köpa med mat däifrån. Harrods är inte billigt direkt men jag sa till Linda att vi fick resan i present, då kan vi fira lite extra också med god mat. 
Så vi köpte mat för ca 30 pund och även chokladdoppade jordgubbar för samma summa..
Vi satt och vilade i parken rätt länge och bara njöt av vädret och lyssnade på podd samtidigt. Hade vi stannat längre hade jag lätt gjort om detta fast kanske handlat på M&S istället, lite billigare kan man säga.
 
Efter detta så vet jag inte vad vi gjorde egentligen men vi strosade nog runt en del och kollade lite affärer igen. Det var ju så fruktanstvärt varmt ute så det var lite jobbigt till sist. Vi tog oss tillbaka till hotellet någon gång i alla fall och bytte om för att leta upp något sätlle att äta på. Vi är ju roliga när det kommer till mat. Förutom rätten Linda äter ovanför i parken så tog vi inget som är engelskt eller så. Vi gick nämligen till Vapiano och köpte pizza haha..
Suddiga dåliga bilder men det får duga! 
 
Efter detta gick vi till hotellet och jag provade lite av sminket jag köpte. Vi hade rätt ont i fötterna så det var skönt att komma tillbaka och få vila

Kommentera här: