Mål 2019

Förra året gjorde jag mål som jag ville uppnå under 2018. Nedan kommer dom och en kort kommentar om jag lyckades! 
 
Mål 2018
- Testa ett nytt pass på gymmet som jag inte vågat innan men kanske varit intresserad av. Hade jag inte testat SPRINT i december kunde detta varit det. Gymmet i Växjö har pass som inte Alvesta har så det finns definitivt möjligheter! Detta hände faktiskt och jag blev frälst! Testade TONE och det var riktigt roligt. Ett jobbigt gruppass på 45 minuter med både styrka och kondition. Försöker äve få med en kompis på det passet men det går inte bra haha...
- Jag skulle gärna vilja träna 2-3 gånger i veckan helst, men minst 1 gång. Schemat är ändrat för våren nu vilket gör det lättare för mig att träna fler dagar. En del pass har även kortats ner från 60 min till 30 min vilket gör att man vågar ta sig dit. Har följt detta rätt bra ändå. Har jag varit sjuk eller mått dåligt så har jag inte tränat alls, bara legat hemma i princip. Men jag tränar minst 1 gång i veckan och ofta mer än det! :) 
- Våga fråga om hjälp när jag sitter fast eller bara vill ha råd. Har blivit bättre på det, men kan absolut bli bättre. 
- Läsa minst 1 bok i månaden. Detta lugnar mig och jag älskar att komma in i en annan värld en stund. Gick helt åt skogen haha. Vet inte om man slår ihop alla jag läste under året om man få ihop det till 12 men tror inte det riktigt haha. 
 
Drömmar 2018
- I sommar vill jag verkligen åka till London. Hände tyävrr inte :( 
- Åka bort en helg (minst) bara jag och Robin och ta hand om oss. Åkte till Göteborg över min födelsedag bara vi två.
- Gå på spa med kompisar. Hände inte :( 
- Som de flesta vet har jag en önskelista med smink jag vill köpa, en dröm är såklart att köpa allt jag vill ha. Köpte nog faktiskt nästan allt jag ville ha. Några produkter kom till mot slutet så köpte ju inte det. Sen finns det en primer jag vill ha från Hourglass men den kostar ca 700:- så väntar lite...
- Kunna vaxa mig igen haha - utan allergiska reaktioner denna gången! Inte vågat faktiskt. Har ibland känt av irritation i nedre regionen om man säger så, framförallt under sommaren och när man är lite varm så har inte vågat ge mej på det. 
- Ett drömresemål är Dubai, kanske till hösten?? Blev inga resor utanför Sverige alls.. 
 
 
 
 
Det var mål och drömmar för 2018 och en del följer med in i 2019 känner jag.
 
Mål 2019
- Träna 2-3 gånger i veckan men minst 1 gång. 
- Läsa minst 1 bok i månaden. Finns inget bättre än att läsa, måste bara ta tag i att orka starta en ny bok. 
- Ta hand om mig själv mycket mer. 2019 ska bli mitt egoistiska år där jag i första hand tänker på mitt mående och gör det jag mår bra av. 
- Gå upp i tid på hotellet. Nu återgår jag för tillfället till mina 85% och jag har gärna mer så målet är att komma upp i 95% i alla fall! 
- Åka på någon typ av resa helt ensam.
- Umgås med vänner mycket mer + hitta nya vänner (eller fler alltså). 
- Springa/jogga Vårruset i maj!
- Kolla upp hur mycket fett, vätska och muskler jag har osv. Kanske jämför januari mot december? 
 
Drömmar 2019
- Åka på solsemester
- Åka till England 
- Kunna vaxa mej igen haha! 
- Hitta mej själv igen
- Jag har hittat pussel! Så vore kul att pussla mer och koppla av på det sättet. 
 
Detta är mina mål och drömmar som jag kommer på just nu. Jag har självklart mål med min träning också - förutom Vårruset, men jag skriver inte ner dom här. Har börjat skriva i en bok vad jag gör på varje pass för att kunna se en utveckling på så sätt. Jag går inte efter vågen utan hur jag kan öka vikterna eller konditionen mer. Vi få se hur detta går! 
 
Jag är i alla fall pepp på detta året. Förra slutade inte så kul med pappa och morbror nere i Lund men pappa är nu hemma i Växjö så det är närmare och kan bara bli bättre  :) 

Kommentera här: