Rövardotter

Har läst ut Rövardotter av Jackie Ferm. Den var väldigt intressant faktiskt! Den handlade om hennes barndom fram till typ år 2014 tror jag, precis innan den släpptes så hon var väl typ 24 år gammal då. 
 
Hon hoppade runt lite mellan olika fosterhem och jourhem och kände väl aldrig att hon var hemma. Ett tag fick hon också bo på ett HVB hem tror jag det var och det var riktigt illa. Jag som dras till såna här historier och har utbildning i Ungdoms- och missbruksvården kan faktiskt sitta och bli ARG när jag läser detta... För mig är det liksom inte logiskt hur man kan göra så mot ett barn och jag fattar inte hur man är funtad när man använder barn som slavar iprincip och misshandlar barn typ. Hennes pappa var ju ingen ängel direkt och åkte ut och in från fägenlset typ hela hennes liv, ändå var det hennes idol. Barn gör allt för att göra sina föräldrar glada och nöjda. 
 
Jag kan inte heller förstå riktigt hur man kan missa så mycket. Det var mycket som hände som inegn såg och det har varit personal som blundat och gjort som dom blivit tillsagda för de är rädda att få skit själva. Det hemmet är nerlagt nu sen en tid tillbaka, det var så hon kom loss. 
 
Jag vet inte hur mycket mer jag ska skriva om boken för det är såvrt att sammanfatta den utan att beskriva hela boken Men det jag kan säga är att jag verkligen rekommenderar den. Man får en inblick i hur det faktiskt kan vara att vara fosterbarn i Sverige osv.
 
Image result for rövardotter jackie ferm

Kommentera här: