Min höst/vinter

När hösten och vintern kommer så blir jag så mysig eller vad man ska säga. Precis som förra året vill jag gå klädd i grått och rött. Robins kompis hade på sig grå mjukiskläder när vi hämtade bilen i söndags och han sa att man ser så mysig ut i grått - håller med! Så det kommer jag göra, gärna massa stickade goa tröjor i grått, rött och svart!!!
 
Jag älskar sol oc värme men min bästa tid är höst. Troligen som alla säger är det flr modet. Så mycket roligare att klä sej på hösten än sommaren haha. 
Men jag tänker skriva mina planer för hösten/vintern! 
Jag ska kolla massor med serie med Robin i soffan. Vi ska se klart NCIS: Los Angeles och sedan ska vi titta om That's 70s show. Hannes kollade på det i söndags och jag blev bara mer sugen på att kolla om den. För mej är den serien höst och mys. 
 
 
Jag ska försöka komma in i läsningen igen. Såg att det var över 1 månad sen jag läste ut min senaste bok - Flickan med de Röda skorna. Hade tänkt börja på en Jens Lapidus bok för att bryta mina vanor lite. Älskar ju verkligen verklighetsbaserde böcker eller vad man ska kalla dom, men kriminalare och deckare/spänning är minst lika bra. Så ska försöka läsa mer! 
Dricka te i massor!! Jag dricker alltid mycket te när jag jobbar natt. Dels är det så kallt så det är gott att värma sej, men sen är det ju så gott - och mysigt! Mitt ord för att beskriva hösten är MYS. Är det mys älskar jag det haha. Att göra en stor kopp te, kolla en bra film/serie eller läsa en bok är livet. Min dröm när jag bor i hus är att ha mitt eget bibliotek med vattenkokare och alla mina te sorter i samma rum. Jag ska ha en mysig fåtölj med kuddar och filtar och sitta där och läsa i lugn och ro. DRÖMMEN!!! Ja jag är tant ;) 
Vad ska jag mer göra? Troligen festa en del. Tycker det är kul när hösten kommer av någon anledning men det är väl för jag vill mysa hela veckorna med film och annat och sen när helgen kommer vill jag hitta på något. Nu jobbar jag ju dessutom helg var 4e vecka istället (ändringar ibland) så då kan jag gå ut en helg men ändå vara ledig 2 innan jobb igen, älskar det! Så på fredag ska jag troligen ut igen med mitt nya gamla gäng från högstadiet. 
 
 
Det är mina planer för hösten än så länge. Det händer en himla massa på jobbet just nu och det kommer ta tid att ta in allting och anpassa sig efter allt det nya. Men det kommer bli bra. Kanske tufft och jobbigt i början men så är det alltid, jag är hoppfull! 

Kommentera här: