Ullared + lite annat

igår fixade och donade jag hemma. Robin var hos sin familj och hjälpte till lite i hemmet - hans pappa ligger på sjukhus just nu och Robin vill gärna hjälpa så mycket han kan tills hans pappa är tillbaka, och för att underlätta för sin mamma. Vi hälsade på honom i lördags och han såg bra ut ändå :) 
 
Jag höll mej hemma däremot för jag skulle jobba natt och det såg ut som skit hemma. Saker överallt. Jag hade inte packat upp något från Ullared och vi hade tvätt och sopor som var framme med. Så körde lite tvätt och diskmaskinen medan jag gjorde köttgryta och plockade i ordning hemma. Kändes bra och skönt att ha gjort något med. Så jag passade på att fota det jag köpte. Dock inte bindor, sköljmedel, diskmedel, annat spray till bilen, klädnypor och ett par termobyxor men annars fick jag med allt. 
 
Vi börjar med saker till barnen. Linda va ju med och såg allt så kan lägga ut trots att det är julklappar och presenter. Min stora tjej fyller 3 om knappt 2 veckor!!!!
Så detta är vad jag köpte till Ellie.
 
Här kommer det jag köpte till Alex.
 
Blev i princip bara kläder till dom men Linda sa att det var det dom behövde just nu. Vet inte om man kan säga att de är i "storleksbyte" just nu så de hade inte mycket i dessa storlekar.
Här kommer lite roligt till mej! 
 
Kan börja med en kul historia om mascaran nedan. BTW så skriver jag detta på jobbet så därför blir bilderna på kostiga håll, kan inte vända dom, sorry.
Jo jag köpte en sån här mascara för ett bra tag sen, en månad sen säkert och jag använde den 2 gånger sen försvann den. Kunde inte hitta den någon stans. Så jag köpte 2 nya i Ullared. När vi är påväg till sjukhuset i lördags så ser jag att den ligger klämd mellan sätet. Den ligger där jag sätter fast bältet. Antagligen har jag tappat ut den där när Robin hämtade mej en natt när jag varit ute. Så nu har jag 3 haha. 
Har endast en pincett som jag haft i mååånga år. Köpt i Ullared och det är den enda jag haft som inte blivit dåligt och som faktiskt fåt ett grepp om hårstråna. Köpte en exakt lika dan så få se om den duger. 
Dåligt fokus på dessa örghängen. Det är samma som är under men tyckte inte man såg så bra. 
Älskar ju glitter så köpte 2 par, en silver och en guld så jag kan glittra på jobbet! Fick mängder med komplimanger när jag hade dessa i guld på jobbet :)
Glittirga ögonskuggor från Wet n' wild! Köpte 2 på City Gross och när jag såg dessa 4 i Ullared köpte jag dom med! Kostar 20:- stycket bara. Längre ner kommer bilder på dom jag redan hade. 
Använder bara svamp typ när jag ta på foundation och puder. Denna orangea har jag redan och tycker den är bra så när jag såg att de sålde den med ett fordral med så köpte jag en till. Har bara lagt ner den i sminkväskan förr men känns bra att kunna skydda den lite nu.
Sminkborstar också. Två är redan avnända och de är bra tycker jag. Den glittriga är så satans förbannat fin!!! Har köpt 2 billiga ögonskuggsborstar innan och dom gäller och jag får strå i ögonen typ av den och dom är hårda typ. Nu passade jag på att köpa en i ganska bra märke (enligt mej) och det var bra val. Sååån skillnad. Den til vänster är inte använda ännu. Den i mitten var okej att använda till bronzer och contouring.
Ett linne för 20:-. Vet inte om jag vill ha den till vardags eller träning...
Woho!! Pitch Perfect 3!!! Ska bjuda hem Linda på lunchmys och film en dag (utan barn) så kan vi kolla på den ihop. Och sen är det sista säsongen som finns ute på NCI Los Angeles. Vi är precis klara med säsong 7 och har lite paus från NCIS och kollar för tillfället på That's 70s show igen! 
tradition att köpa böcker när man är i Ullared. Denna gång kom jag hem med 7 nya! Gillar ju deckare och kriminalare så det var det som följde med hem. De kostade mellan 20-40:- så det är billigt. Hoppas dom är så bra som baksidan fick dom att verka..
Köpte även ett par sport-BHar. Jag måste ha en BH som sitter löst kring lungorna/revbenen för annars får jag ingen luft på mina cykelpass. På dom passen behöver inte brösten sitta på plats eftersom jag sitter och står bara så dessa 2 satt väldigt bra i det syftet. Har inte hunnit testa dom ännu så få se ifall jag har rätt eller inte.
 
Jag köpte även hem lite nya julsaker...
Okej detta är nog det mest onödiga jag köpte haha. En tvål som ser ut som en julkula och glittar haha. Kunde inte låta bli... 
Den här tomten ska stå på framsidan vid ytterdörren och se söt ut bredvid våran ljuslykta.
En söt liten burk. Jag och mormor fastnade för denna men hon köpte ingen. Funderar på att ge henne den i julklapp bara dörför. Jag har inget att ha i den, tyckte bara den var så fin. 
Den här är så fin när den är igång. Jag köpte en till Linda med som hon ska få i julklapp för hon gillade den också. Vi valde lika dana haha. Tvillingar ni vet
Paketet har en kontakt så den har lampor i sej. Ska ha den till höger om vår TV-bänk hade jag tänkt! 
Fina ljsulyktor kan man aldrig ha för många av!
 
Sen tänkte jag även lägga upp lite annat då. Jag har ju ett bokberoende och det har jag ärvt av min moder. Älskar böcker och drömmen är ett litet bibliotek. Som det ser ut hemma just nu måste jag köpa en bokhylla till men vi har ingen plats så få stapla dom på hög så länge. 
Mamma håller på att rensa ut en massa hemma och jag ville gå igenom hennes böcker innan hon gav bort allt till Erikshjälpen. Dessa + 3 nya dassboken kom med hem haha,.
 
En del Camilla Läckberg. Jag har faktiskt inte läst hennes böcker innan. predikanten är min bok sedan många år tillbaka men jag läste ett kapitel typ bara och sen blev det inte mer. Jag var nog för liten för den typ av böcker tror jag. Ska bli kul att läsa! 
Patricia Cornwell kände jag igen namnet på när jag kollade igenom högen hon hade och jag funderade på om det var den författaren jag hade 2 böcker med hemma. Ja då, det var det! Kay Scarpetta heter huvudpersonen och jag kände igen namnet - Skuggor ur det förflutna och Mord i Central Park heter dom jag har. Hoppas dessa är lika bra!  De andra böckerna har jag ingen aning om ifall dom är bra men jag hoppas haha. 
 
Och så var det ju dom 2 ögonskuggorna jag köpte på City Gross förra veckan.
Först när jag tog på dom så var det bara hårt glitter jag kände och det kom typ ingenting men när man gnuggade lite mer så var dom som en kletig mousse typ? Kan man säga så? Dom glittrar på riktigt som dom ser ut i förpackningen och jag blev sååå lycklig haha. Vet inte när jag kommer använda dessa, speciellt inte den röda haha. Blev väldigt fint när man hade ne ögonskugga under. Jag har en blå i typ samma färg och det beöv så fint - tycker jag då. Det är inte en heltäckande glitter ögonskugga utan det är glitter liksom så man måste ha en skugga under om det ska täcka helt. vill man bara ha glittrig ögonlock kör man bara utan skugga! 
 
 
 
 
 

Kommentera här: