Iskaffe

Jag har aldrig gillat kaffe. En kollega hade för länge sen en kupong på Espresso House där man fick en gratis varm dryck eller något och rekommenderade en Dirty Chai, en Chai latte med en espressoshot i. Hade aldrig hört talas om den innan men hon sa att den var godoch den var ju gratis så jag testade. OMG säger jag bara! Den var så god haha. Dock tycker ingen i min familj det haha. Mitt sätt att beskriva smaken är typ flytande pepparkaka. Det är det jag känner när jag dricker den och den påminner om julen tycker jag. Har ni inte provat den - GÖR DET NU!!
 
I övrigt gillar jag verkligen inte kaffe. I förra veckan hade en kollega som ganska nyligen själv börjat dricka kaffe testat att göra iskaffe och sa att det var så gott!!! Fick för mig att testa för att se hur det smakade och om det kunde hjälpa mig bli lite piggare på nätterna. Eftersom jag då inte gillar smaken av kaffe har jag mängder med mjölk i vilket gör att det inte går i så mycket is i glasen på jobbet haha. Så jag får dricka lite och sen fylla på efter hand. Alltså det smakar ju okej om man har mycket röd mjölk i så det blir lite mer gräddigt och mycket is så den är riktigt kall. 
 
Vet inte riktigt hur ofta jag kommer dricka den och får jag välja kommer te före alla dagar i veckan! kommer aldrig beställa kaffe (förutom dirty chai) när jag är ute heller. Jag måste nog vara trög med för jag vet inte om Chai är en kaffe sort eller om det är te haha. Vet att det finns Chai te nämligen men om det är te blandat med kaffe vet jag inte. Det enda jag vet är att den är god och jag gillar svart te. Thats it liksom. Och grönt te ska vara bra för kroppen typ. 
 
Här är bild jag tog härom natten när jag jobbade och då ser man hur blekt kaffe jag kör med, och då smakar det ändå för mycket kaffe...
 

Kommentera här: