Du är inte ensam

Joakim Lundells böcker är verkligen dom meset lättlästa jag haft på längeo ch det var riktigt skönt! Dels var det stor text, men den var enkel också. Han hade en del bilder i dom och i den andra boken - Du är inte ensam - hade han ännu mer bilder. Så trots sina kanske 300 sidor så var det inte text på alla. En ledig dag hade jag läst ut båda samma dag faktiskt. Men det är också ett bra tecken tycker jag för dom var väldigt bra skrivna och jag ville liksom läsa vidare med. 
 
Denna boken handlade inte riktigt lika mycket om hans tidigare liv eller vad man ska kalla det utan kanske mer om hans liv sen han mötte Jonna och vilka problem dom haft ihop. Mycket handlade om deras kanal på Youtube där de prankade varandra och sånt. Så det var mycket kring deras "jobb" ihop. 
 
Som många vet gjorde de också en serie inför sitt bröllop som hette Jocke & Jonna i nöd och lust. Jag har inte sett den men såg reklam om den för länge sen. Tydligen var det så mycket problem  med den produktionen så det är väl otroligt att de fick ihop något. Man tänker att "WOW åka till Japan vore ju så häftigt!!" för det gjorde dom (man kunde se det i reklamen med). Dock med Joakims ångest så kanske det inte var det bästa att låta honom åka dit och dessutom filma varje steg. Enligt boken var detta ingen resa de själva hade valt att göra. Dessutom var allting riggat i hela serien, manus till allt tydligen. 
 
När man läser att hans upplevelser av både allt inför bröllopet men även bröllopet så blir jag arg. Det ska vara en intim tid (enligt mig) med familj och vänner, inte ett kamerateam som vill göra omtagningar under allting. Det känns som allt det borde ha förstört känslan kring att gifta sig. Jag har gärna någon som filmar och förevigar mitt bröllop, fast kanske lite mer som Kenza hade på sitt bröllop. 2 fotografer som de själva valt och som istället fotar de speciella ögonblicken som man inte tänkt på själv, de får med de äkta känslorna. 
 
Det är inte alltid lätt att vara en känd person. Ibland kan man drömma om att vara igenkänd och tjäna en massa pengar men jag tror att om det bli så här fel är det bättre att ingen vet vem man är. I Jocke och Jonnas fall kanske det hade räckt med att en kompis filmade allting. Vill man att folk ska se sin vigsel hade dom kunnat lägga ut videon på deras Youtube kanal istället och också styrt över innehållet. 
 
Jag rekommenderar båda hans böcker. Jag gillar självbiografier för det är via dom man lär känna den riktiga människan och inte den "roll" de spelar i offentligheten. Sedan vet man såklart aldrig om det som står i böckerna är 100% sanna ändå men man får en mer äkta bild av en person anser jag. Läs dom! 

Kommentera här: