Bra vecka - varför?

Jag skrev för en vecka sen att veckan den veckan och veckan innan dess var bra men jag skrev aldrig varför. Jag hade fullt upp varje dag förra veckan så hann inte med att skriva, men här kommer det! 
 
Det första är att en vecka höll jag och en kollega på att fixa ett rum som vi och de andra Quality hotellen fått i uppdrag att göra. Vi valde att göra om ett rum så det blev lite mer barn anpassat  för det har vi egentligen inte här. Så vi fixade med att måla om, handla alla saker och helt enkelt byta ut allt utom sängarna och det som är platsbyggt så att säga. Vi höll på till 22 på kvällarna typ. Så när jag sen kom och skulle jobba min helg väntade en flaska rosé på mig! Det var jag och husfrun som fixat och donat så vi fick varsin! :D Har inte smakat den ännu men blev så glad för detta! På lappen stod det "Tusen tack för en fantastisk insars och hejdundrande engagemang den här veckan <3". 
Tyckte att detta var jättefint gjort av min chef. Egentligen är man rätt dålig på att visa uppskattning för varandra så att få det så här kändes bra. 
 
En annan kul grej är att jag fick veckans stjärna av min fina kollega Marija. Vi har en sån grej inom Quality att man varje vecka ska ge en stjärna till den man tycker har gjort något extra mot sin kollega eller en gäst. Marija hade den förra gången så nu var det hennes tur att ge vidare den. Och jag fick den! Jag har haft den en gång innan, jag hade den faktiskt först av alla eftersom jag fick den av hon som "bestämmer" över oss Culture ambassadörer. Så jag fick den inte för att ajg förtjänade den har jag alltid sagt, så att få den för att en kollega tyckte jag törtjänade den kändes fantastiskt! Tusen tack Marija! Ni få tåla en sne bil.
Extra gulligt var det att hon faktiskt hade gått och köpt chips till mig också! Tror inte att någon i receptionen har missat min kärlek för chips så det var ritktigt kul haha! Kan också meddela att dom åts upp samma kväll..
 
En annan kul grej är att Akademibokhandeln på Grand Samarkand i Växjö hade en tävling på sin facebook där man skulle tagga 2 vänner (tror jag det var) så hade man chans att vinna 5 böcker på engelska av dom. När dagen sen kom och de la ut på sin sida vilka det var som vann så var mitt namn med! Det var visserligen inte så många som var med och tävlade men ändå, jag blev super glad! Min dröm är att ha ett eget bibliotek när jag bor i hus sen så att få 5 böcker till känns mega kul! Jag älskar ju att läsa, har skrivit det förr. Älskar att hamna i en annan värld och drömma mig bort lite. Kanske inte alltid drömma eftersom många böcker jag läst på senaste inte handlat om något kul direkt. 
Dessa böcker valde jag! De låg ihop buntade 5 och 5 inne i butiken så man kunde liksom inte välja fritt men dessa gillade jag i alla fall när jag läste baksidan. Killen i affären sa att det var en blandning av olika genre så man fick lite av varje. Såg att en hög hade den andra 50 shades boken i sig! Dock var det liten pocket och de andra böckerna verkade inte så bra så jag hoppade den. För mig är det viktigt att det ser bra ut i hyllan och har jag redan böcker i en serie som ser ut på ett sätt så måste de andra med det - så långt det går. Har inte börjat läsa någon av dessa ännu dock. Hade tänkt läsa Vardagsmnakt av Elaine Eksvärd.
 
Den sist saken som är kul är egentligen 2 saker! I januari i år var jag ju på en stor konferens som Nordic Choice annordnad varje år i över 20 års tid nu tror jag faktiskt. Jag fick ju följa med och se hur det var och det var ju artister som uppträdde från både Sverige och Norge (tror inte det var andra länder) och det var prisutdelning och allt möjligt. Som en stor gala i 2 dagar typ haha. Typ varje månad tävlar Choice ut biljetter till nästa års konferens (även kallad VK för dom som hört det innan). Och i maj vann vårt hotell en biljett! :D Och inte nog med det, någon vecka innan det skickade de ut att vi skulle göra en video och skicka in (berättar inte om vad för det är ingen utanför hotellbranschen som vet vad det är ändå tror jag inte) och det skulle vara max 1 minut. Vi kände att det är hopplöst och vad skulle vi ens säga i den?! Men sen kände vi att okej, det kanske inte är någon annan som skickar in och då vinner vi ändå haha. OCH TROR NI INTE VI GICK OCH VANN!!! Vi vann 2 biljetter till till VK 2019! Det verkar som att vi 3 som gjorde videon måste vara på plats, vilket jag ändå tror att vi skulle varit ändå. Men nu är jag bara orolig att vi ska behöva stå och prata om våra tankar bakom videon på scen framför ca 3 000 personer.. Skit nervös ju! Videon kommer att användas i utbildningssyfte sen så det är ju jätteroligt. Jag hoppas på fler såna här saker.
 
Jag vill att vi ska uppmärksammas och synas för vi är ett förbannat bra hotell som har kommit så långt på den korta tid vi varit med i kedjan. Alla inom Shoice ska veta vilka Royal Corner i Växjö är, man ska vilja tävla mot oss och se oss som ett hot liksom. 
 
Hur som helst - långt inlägg detta blev haha. Men jag är bara så glad att dessa 2 veckor som varit har varit så bra! Det går på rätt håll liksom. Nästa roliga grej (inom något år såklart) hade varit att jobba upp sig så bra så man kanske kunde bli omtalad på VK ett år och "hyllad" (dumt ord men ni fattar min tanke) där också för ett bra arbete jag genomfört. Ska bara komma på något som är så pass bra att det kan bli verklighet och jag måste hitta något jag verkligen vill göra. Men allt går så bra nu sp man undrar - när vänder det? 
 

Kommentera här: