Året 2017 Juli-september

Juli
Den absolut största händelsen var såklart att Alex föddes och jag fick vara med och klippa navelsträngen och se allting. Det häftigaste jag varit med om faktiskt. Jag blev inte äcklad eller avskräckt eller vad det var som många trodde jag skulle bli utan tyckte kanylen hon hade i handen var det värsta. Att klippa navelsträng känns precis som att klippa i en gurkskiva. 
Första bilden som togs på oss tror jag. Han ser inte ett dugg ut som när han föddes.
 
Semestern började också och vi firade det på Grilleriet. Robin gick veckan innan mej så när jag slutade åkte vi in och myste! 
 
Jag åkte med Linda + familj och mamma till Skånes djurpark. Lite av en tradition när vi var små så kul att Ellie fick uppleva det. Alex minns ju inget precis haha. Men Ellie uppskattade att få se på djuren. Tyvärr ramlade hon när vi skulle äta och slog i pannan rätt rejält. Värsta jag varit med om. Får fortfarande ont i magen när jag tänker på hur det lät när hon slog i huvudet och hur illa det kunde gått..
Första gången jag sett en fjällräv! 
 
Augusti
Semestern fortsatte och jag åkte till Barnens gård med Linda + familj. Mysigt! 
 
Jag hade 3 veckor semester, sen jobbade jag 1 vecka innan det var dags för Kreta! Det var jag, Robin, mamma och hennes kompis. Skön resa men hade önskat lite mer värme faktiskt. Vi kunde hittat på lite mer. Det blåste så mycket med så sista dagarna (när vi väl ville bada där) så var det rödflaggat så vi fick inte bada i havet.
 
Jag åkte över till Danmark med Robin, hans bror + tjej + barn och hans brors fru. Det var riktigt varmt och fint den dagen så vi åkte helt rätt! Köpte lite god dricka och något annat skoj och sen åt vi lite god mat också. Stannade till på McDonalds på vägen hem. Har nog ingen bild därifrån mer än på drickan hha.
 
Vi åkte även till Blekinge pch Bellas Place, Godisflyget och ett annat ställe som sålde lite kläder. Åkte dit med Robin, hans lillebror + hans tjej. 
Maten är från Bellas och bild på Godisflyget. Har ingen bild på kläderna vi köpte på det andra stället för barnen har dom på sig och vill inte lägg ut innan jag frågat. Köpte ne till Ellie och en till Robins brorsdotter. Ellie tror jag var suddig på alla och hans släkting lägger jag inte ut på. Men dom blev så söta i dom!! 
 
September
Stockholm med mamma, fick det i examenspresent! Vi var uppe en natt och handlade en hel del och gick på föreläsning. Lyckad dag! Dessutom åkte vi första klass och jag har inte gjort det innan, så skönt! Vi fick hämta kaffe och te när vi ville, de hade frukt och muffins hela tiden med. På ditvägen fick vi dessutom frukost! 
 
 
Letade svamp, men hittade inga typ, men fick 9 myggbett eller något sånt. Vi köpte kantareller till sist och lyxade till det med mackor. Denna höst vill jag testa lite pajer och annt gott! 
 
 
 

Kommentera här: