Året 2017 Januari-mars

Då är det dags för mig med att summera 2017. Måste säga att det har varit ett av mina tuffaste år som jag minns. Det var mycket jobb och mycket skola på en gång och jag tycker jag kämpade på väldigt bra. Jag fick gå upp i tjänst så sista månaden/månaderna studerade jag 100% och jobbade 75%. Första halvan hade jag mycket nätter så det gick ju bra, gjorde mina uppgifter på nattpassen. Innan dess hade jag min tjänst på 60% också så minst 160% har jag haft. 
 
Det var dop, födslar och sjukdomar också och vi trodde väl ett tag att det skulle bli dödsfall också, tack och lov blev det inte så! Jag utvecklasdes mycket på jobbet och fick 2 nya uppdrag - inte riktigt kommit igång med det bara, är fortfarande lite under upplärning. 2017 var ett tufft men bra år också och jobbmässigt en bra början på hur 2018 kommer bli! 
 
Vi börjar med att summera januari - mars! 
 
Januari var ingen händelserik månad tyvärr. Vi satte igång med vår C-uppsats och började jobba igen efter att vi hade stängt över jul och nyår. 
Ett gäng kollegor åkte till Stockholm på en stor konferens med Nordic Choice (min tur i år!) och ett par av oss som inte åkte med hade lite fest hemma istället och myste på jobbet. Började med lite bubbel i bubbelpoolen och sen åt vi middag i restaurangen (eller tvärtom) innan vi gick ut och festade lite.
Februari var inte heller så händelsrik på så vis att jag har stora saker att berätta. Det var mycket med skola och uppsats under denna tiden också, vi hade under februari gjort alla våra intervjuer och transkriberat allt också.
Jag lämnade blod i början av månaden och svimmade av detta. Första gången det har hänt och förhoppningsvis sista för det var inget kul. Ramlade rakt bak på min handväska och hade rätt ont i höften efter det. Huvudet gick rätt bra men höften har jag fortfarande lite problem med ibland när jag sitter för illa eller står fel. Vet inte om det beror på det eller om det är åldern ;) Var sängliggande hela dagen. Mamma fick köra hem mej och på kvällen fick hon och Robin in till stan och hämta min bil.
Vi fick ett nytt bokningssystem som vi alla skulle lära oss. Ett par av oss hade jobbat i en tidigare version för hundra år sen så minns inget av det. Det var en stor grej för oss på jobbet att få detta system. Bättre på många sätt men även dåligt eller jobbigt, på många sätt också.
Mars började inte så bra. Jag bakade lite kakor för jag fyllde år på fredagen och just den dagen skulle vi ha en utbildning på jobbet så tog med för att bjuda. Så långt så bra, tills det blev kväll. Ellie spydde hos mamma och på kvällen dagen efter var det min tur att åka på magsjukan. Var hemma en vecka för 2 av dagarna (när jag hade blivit frisk) hade jag så extremt ont i magen, som träningsvärk och kramp typ. 
Bilden i soffan är från samma dag jag blev sjuk tror jag. Fin i smink var jag för vi hade varit hos Robins familj under dagen (lördagen). På något konstigt sätt smittade jag inte en människa! Så glad för det.
Vi åkte på dop för Robins brorsdotter, mysigt! Gillar såna händelser så det var kul! Dessutom gör hans flickvän typ den godaste smörgåstårtan någonsin!!! Vi hade den på Ellies dop med och den gick minsann åt :) 
Vill inte lägga ut bilder från dopet så blir en bild på mitt hår som jag färgade under mars! 
Vi avslutade månaden med ett personalmöte för oss i receptionen och senda åt vi mega god middag i restaurangen! Om jag inte minns fel så gick vi ut efter detta också :) 
 
Personligen så anser jag att La Castellina är en av de bästa restauranger i stan. Deras sallad är så fruktansvärt god!! Sen är det en kock som gjorde en mega god pizza en gång som tyvärr inte är med på menyn men som jag verkligen ska pusha på att få med! Getost och honung liksom, hur gott?!!!
 
 
Håll koll för snart kommer del 2 av mitt 2017! 
 

Kommentera här: