100 frågor

Kollade igenom bloggen innan för att försöka hitta bilder på mina Michael Kors väskor. Det gick inte så bra men hittade denna listan istället så tänkte att vi gör den en gång till! :)
 
En del svar är fortfarande samma som förra gången. En del har jag skrivit det på en andra har jag bara låtit svaret vara kvar på. 
 
1. Hur gammal är du om fem år? 29.

2. Vem tillbringade du minst två timmar med i dag? Ingen.

3. Hur lång är du? Jag gissar på 160.

4. Vilken är den senaste filmen du sett? Hitta Doris.

5. Vem ringde du senast? Mamma

6. Vem ringde dig senast? Mamma
 
7. Hur löd det senaste sms:et du fick? Ska sova nu :* Godnatt puss :* <3 Älskar dig :*<3<3 Saknar dig :/

9. Är dina föräldrar gifta eller skilda? Separerade.

10. När såg du senast din mamma? Ska se henne nu.

11. Vilken ögonfärg har du? Typ brun/gröna.

12. När vaknade du i dag? Har inte lagt mig ännu.

13. Vilken är din favorit julsång? Julen är här eller Välkommen hem med EMD.

14. Vilken är din favoritplats? Göteborg.

15. Vilken plats föredrar du minst? Alltid sagt Stockholm men tror jag säger Malmö för jag har inte haft så mycket att göra där.

16. Var tror du att du befinner dig om tio år? Jobb, familj, kisse & ett hus.
 
17. Vad skrämde dig om natten som barn? Mörker tror jag.
 
18. Vad fick dig verkligen att skratta senast? Robin.

19. Hur stor är din säng? 180 cm.

20. Har du stationär eller bärbar dator? Bärbar

21. Sover du med eller utan kläder på dig? Sover med pyjamas.

22. Hur många kuddar har du i sängen? Totalt finns det 5 kuddar men det är bara 3 som är mina, de andra är Robins. Men jag snor en av honom ibland ändå...

23. Hur många landskap har du bott i? Ett
 
24. Vilka städer har du bott i? Alvesta - om det ens räknas som en stad.
 
25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota? Strumpor, men har alltid inneskor för jag är så kall om fötterna.

26. Är du social? Hyffast. Jag älskar att få vara ensam också.

27. Vilken är din favoritglass? För tillfället är det nog glassen vi har på jobbet till våra konferensgäster. Vanlijglass! 
 
28. Vilken är din favoritefterrätt? Nu senaste har det varit smält choklad med jordgubbar, mums! 
 
29. Tycker du om kinamat? Typ den bästa maten som finns.

30. Tycker du om kaffe? Nej.
 
31. Vad dricker du till frukost? Mjölk.

32. Sover du på någon särskild sida? Höger för det mesta. Ligger ibland på rygg men lutar då alltid mot höger ändå.
 
33. Kan du spela poker? Nope.

34. Tycker du om att mysa/kela? Ja för det mesta. 

35. Är du en beroendemänniska? Nej.
 
36. Känner du någon med samma födelsedag som din? Bara Linda.

37. Vill du ha barn? Ja.
 
38. Kan du några andra språk än svenska? Engelska och lite spanska.

39. Har du någonsin åkt ambulans? Nej.
 
40. Föredrar du havet eller en bassäng? Olika för olika ställen. Är jag utomlands vill jag självklart bada i havet om det går men jag hatar verkligen sanden.

41. Vad spenderar du helst pengar på? Skor, fortfarande. 

42. Äger du dyrbara smycken? Det dyraste jag vet att jag har är ett armband för 1000:-. Sen har jag absolut smycken som är värdefulla för mig men som kanske inte kostade så mycket.
 
43. Vilket är ditt favoritprogram på tv? Sist skrev jag NCIS och det är det ännu men har inte kollat sedan säsong 13, vill vänta till 14 och 15 kommer på DVD till vettigt pris. Annars tror jag att det är Så ska det låta som bärjade för någon vecka sen igen.

44. Kan du rulla med tungan? Tror det.
 
45. Vem är den roligaste människan du känner? Ellie, definitivt! Aldrig haft så kul som med henne <3

46. Sover du med gosedjur? Nej. Fick en enorm nalle av Robin i julklapp 2016 som jag ibland slänger ner i sängen för att använda som kudde. 

47. Vad har du för ringsignal? Ingen aning vad den heter. Som jag skrev förra gången har jag i princip aldrig ljudet på ändå. 

48. Har du kvar klädesplagg från då du var liten? Ohja!

49. Vad har du närmast dig just nu som är rött?  En penna.
 
50. Flirtar du mycket? Aldrig. Kan nog inte ens flörta med Robin..
 
51. Kan du byta olja på bilen? Kan jag säkert om jag måste, har aldrig gjort det.
 
52. Har du fått fortkörningsböter någon gång? Nej.

53. Vilken var den senaste boken du läste? Just nu läser jag "Mamma sa att jag var sjuk" men innan dess läste jag "En tillräckligt vacker dag för att dö". 
 
54. Läser du dagstidningen? Nej.
 
55. Prenumererar du på någon veckotidning? Nej.

56. Dansar du i bilen? Ytterst sällan, sjunger hellre! 

57. Vilken radiostation lyssnade du till senast? Mix megapol 

58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? En gäst ville ha väckning så skrev ner en minneslapp till min kollega. 

59. När var du i kyrkan senast? Alex dop 28/10 2017! 

60. Vem var din favoritlärare på högstadiet? Musikläraren.

61. Hur länge har du campat som längst i ett tält? Några timmar på dagen, har aldrig sovit en hel natt. Vet inte ens om jag har sovit i tält?
 
62. Vem var det som senast gjorde något extra speciellt för dig? Oj vad kan det vara? Kan inte komma på något som varit extra speciellt faktiskt. När Robin erbjöd sig att laga mat till mig för jag var trött? 

63. Vad lyssnar du på just nu? Vi har fått musik i lobbyn för några dagar sen så vad det nu är som spelas där.

64. Har du varit med i tidningen? Japp, Smålandsposten en gång haha
 
65. Vad är det konstigaste du ätit? Lever

66. Vem såg dig naken senast? Kollegorna som var med på SPAt när vi duschade.

67. Vad är det för färg på din tandborste? Vit och rosa.

68. Hur imponerar man på dig? Skämta och gilla katter.
 
69. Vem ringer du när du är arg/ledsen? Linda eller Robin, beroende på anledningen.
 
70. Har du någon piercing? Japp. Öron & navel, haft snakebites

71. Din största vinst? Typ 800 på bilbingot?
 
72. Civilstånd? Upptagen!

73. Vilka hemsidor besöker du dagligen? Bara facebook & instagram.

75. Ångrar du någonting du gjort? Ja, det gör man nog alltid. Kan inte komma på något nu egentligen. 

76. Hur gammal är din pappa? 59

77. Vilket är ditt drömjobb? Har inget drömjobb, men det är klart att annonserna på proffesionell kattklappare lockar ;) 

78. Finns det något du verkligen skulle vilja göra men inte haft tillfälle, tid eller råd till? Finns en del resor jag verkligen skulle vilja göra men har inte råd. Hade gärna flyttat till Göteborg exempelvis ett tag för att testa, eller London. Jag är ganska feg.

79. Vad har du haft för husdjur? Katter, marsvin, ökenråttor & några bortsprungna fåglar höll på att skriva haha. Skadade fåglar menade jag, som vi tagit hand om.

80. Berätta tre saker som dina läsare antagligen inte vet om dig? Eftersom jag inte vet vilka som läser, tror det är folk jag känner för det mesta så finns det nog inget direkt, men ska skriva 3 ändå!
- Livrädd för döden eller att andra som står mej riktigt nära ska dö.
- Det bästa jag vet är att ligga hemma i sängen och se en bra serie eller läsa en riktigt bra bok
- Jag inbillar mej alltid det värsta. Ska jag åka karusell på Liseberg eller något fantiserar jag alltid om hur illa det kan gå om något går sönder. Eller att vi ska flyga och planet kraschar eller att en fågel flyger in i motorn på flyget.

81. Svär du ofta? Nej.

82. Sverige när det är som bäst? Sommar! Men älskar hösten också för alla gosiga kläder och allt gott te man dricker flera liter av tillsammans med en bra bok. Åååh, hösten! <3
 
83. Kan du åka slalom? Nej.

84. Vad har du ätit i dag? En matlåda med köttfärsröra som jag kallar det blandat med potatismos, två knäckebröd med ost och en matlåda från jobbet med någon biff och potatis. Inte speciellt gott för någon hade drängt den i persilja som jag hatar..

85. Vad har du för utbildning? Grundskola, gymnasie & går universitet. Är behandlingspedagog med inriktning ungdoms- och missbruksvård och även receptionst då. 

86. Vilken kroppsdel är du mest nöjd med? Gillar formen på mina läppar men tycker även att jag har fina händer.

87. Vilken kroppsdel är du minst nöjd med? Rumpan, den har blivit lite bucklig liksom.
 
88. Vilken är din bästa egenskap? Jag tycker själv att jag kan vara rolig är lite glappkäftad så det kan bli roliga pikar mot varandra ibland. 

89. Vilken är din sämsta egenskap? Jag är en känslomänniska kallar jag det. Jag härmar känslor utan att riktigt veta om det eller kunna göra något åt det. Kommer du till mig och är arg så kommer jag bli det med, gråter du så kommer jag det med.  
 
90. Nämn två historiska personer som intresserar dig? "Blank svar"
 
91. Saknar du någon? Ja

92. Är det viktigt att fira födelsedagar? Ja det tycker jag.

93. Vad gör dig ledsen? När dom jag älskar är ledsna till exempel. Blivit känslig sen Ellie föddes så mycket kan göra mig ledsen nu för tiden. 

94. Vad gör dig glad? Katter, Ellie och Alex! <3

95. Har du varit gift eller förlovad? Nej

96. Vad ska du göra i helgen? Eftersom det redan är helg svarar jag jobba (eftersom jag gör det just nu) men jag ska även bara ta det lugnt resten av helgen. 

97. Vad är det knasigaste du gjort? Gått på fest med 3000 personer iklädd träningsdress?

98. Vad har du för laster? Chiiiiips.

99. Vem är din förebild? Min största idol i livet är Ellie och hon är och kommer alltid förbli min förebild. 

100. Vad ska du göra när du svarat klart på alla frågor? Åka till mamma en snabbis. 

Kommentera här: