Drömmer mig bort

Ibland när jag inte har något att göra eller känner mig uttråkad så drömmer jag mig bort till resor jag vill göra, helst igår. Gick in på TUI och kollade och är just nu sugen på Bulgarien eller Cypern i sommar. Måste först veta min semester från jobbet för då kan man boka in om det passar in i mina veckor. Har ansökt om 4 veckor men i princip alla vill ha samma veckor så vi måste dela lite på det, vilket är förståeligt! 
 
men som sagt hittade jag några härliga hotell som jag är MEGA sugen på att åka till. Det blir ingen sista minuten nu i vår utan kanske att man få boka nu till sommaren då - som jag kollar upp just nu. Eller får man ha kolla varje dag under semestern och se ifall det dyker upp en billig sista minuten resa inom någon dag så vi kan sticka iväg. Cypern har över 30 grader varmt juni-september ungefär så kan ju boka senare resa med. 
 
MEN, sen är jag mega sugen på England med. Inte bara London utan jag har sett mysiga bilder på Birmingham eller Brighton eller något sånt, det ska börja på B haha. Och jag älskar gammal arkitektur. Är jag i en stad där det finns "gamla stan"-områden vill jag alltid kolla in dom. Så det är jag sugen på i sommar också, kanske får jag med mig mamma på det! Robin tror jag aldrig mer kommer vilja åka till London i alla fall för det var inte bra väder när vi var där över nyår för några år sen. Men juni/juli är underbart tycker jag. 
 
Jag har även sett bilder/videos på Prag och där är också gammal arkitektur som lockar mig. Tydligen är det svin billigt att få massage och sånt där också. Skadar ju inte att ta en weekend där i höst kanske och bli ompysslad? 
 
hittills har jag INGEN resa planerad i år. Vilket för mig är ovant, brukar göra minst en resa varje år. Ett år var jag i London 2 gånger, Turkiet 1 gång och Paris 1 gång. Älskade det men nu är inte ekonomin samma när man inte bor hemma längre. Dessutom blev jag ju återbetalningsskyldig till CSN så måste betala ca 5 000. Suger! Dock får jag tillbaka över 18 000 på skatten så kommer ha pengar till sommaren att roa mig med. Linda och jag ska i alla fall till Helsingborg en natt för att kolla på Eva Rydberg igen :) Vi har inte gjort något själva sedan innan Ellie föddes så jag ser fram emot detta mycket :) 
 
Bild från London med Robin, mamma och hennes kompis. 
Bild från Paris med Linda, mamma, Janeth + hennes mamma, och mammas kompis.
Bild från London när jag var där med Linda och vi hälsade på hennes gamla klasskompis Elin.
Och bild från Turkiet (sista resan dit) med mamma och Janeth. här var Linda för gravid för att åka med så mamma tog hennes plats istället. 
 

Kommentera här: