Min "samling"

Medan jag plockade fram mitt smink inför jobbet idag (gjorde det igår, tidsinställt) så fick jag för mig att fota de olika märkena som jag har! Har inte provat alla, den längst till vänster har jag inte testat ännu. Dom är rankade efter pris, tror jag har fått dom rätt. 
"FOCALLURE skin evolution" som är den absolut billigaste, typ 30-40:- eller något (beställd på wish) och jag beställde en massa från det märket. Alla mina favorit highlighters är från det märket så ville testa dom andra produkterna också. Få se om den är bra! 
 
"NYX total control" är min favorit bland billiga för tillfället, blir helt matt och perfekt, inget glans alls! Beställde den på cocopanda för 151:- så är väldigt nöjd eftersom den ändå tillhör "budget" smink eller vad alla sminkmänniskor kallar sånna märken.
 
"Kat Von D lock-it foundation" köpte jag förra sommaren och jag har använt den lite granna. Tror den kostade ca 350:-. Eftersom det är lite dyrare så har jag inte velat ha den varje dag men ska försöka bli bättre på att använda denna. Har även hennes lock-it primer. Har haft problem med att det smälter ut lite kring näsa och sånt men ska öva lite.
 
"Exuviance Cover Blend" är min dagliga foundation, den jag använder mest flitigt. Har gått igenom ca 4-5 flaskor tror jag. Jag tror dock att den kostar 399:- så egentligen är det ganska dyrt kanske, särskillt för de flesta. Det är nog inte alla som köper en founation för över 200:- om man inte har ett stort intresse och sminka sig massor  typ. Men detta märket är det som varit bäst för min acne hy. Har fler ansiktsprodukter av detta märket. Men som foundation är den riktigt bra tycker jag. Har dock fått problem med att det fastnar i min linjer kring munnen också, misstänker att jag har lite för mycket! 
 
"Marc Jacobs Re(marc)able foundation". Denna tror jag de flesta har hört talas om för när jag skulle köpa den så fanns inte min färg någonstans, helt slut! Och detta var förra sommaren också, innan Sephora öppnade sin webshop. Dock finns den inte där heller sist jag kollade. Min kusin lyckades hitta den när hon var i Stockholm i vintras och jag bad henne köpa den, jippie! Sen fick jag även en till av syrran i examenspresent :) Tänker inte öppna den ännu bara för då håller den bättre! Den betalade jag i alla fall 470:- har jag för mig. 
 
En foundation som jag funderar på att köpa som jag hört ska passa oljig hy ska vara Urban Decay All nighter så kanske kommer en till i samlingen! På Kreta såg jag att den kostade ca 300:- så vi få se vad priset ligger på. Kul att testa lite nytt! Så om någon har tips så tar jag gärna emot det :)
 
Eftersom jag är på jobbet när inlägget kommer upp så kan jag ändå meddela att dagens foundation är NYX eftersom den är en av de mörkaste och jag är ändå lite mörkare än jag brukar efter resan så den passa nog bäst.
 

Kommentera här: