Kreta dag 4

Dag 4 var torsdag och vi började med en promenad igen. När vi var vid havet förra gången så fanns där en hund som blev fäst vid Robin, mej sprang han bara förbi. Denna hund var där när vi gick förbi på morgonpromenaden så mamma och Monika fick se den också. 
Vi tror att den tillhör någon eller att någon har koll på den för den var inte mager och den har ett halsband. Vi funderade på om det kan vara ett halsband som betyder att djuret är vaccinerat eller vad det är som en djur organisation gör. Efter vovven gick vi vidare och sen var vi tillbaka på hotellet för lite frukost. 
Tycker att det är roligt att dom hade lökringar på frukostbuffén! Gott var det också. Så här såg min frukost ut hela veckan men det var inte alltid jag hade frukt. Men frallan + pålägg var samma varje dag.
Sedan gick vi som vanligt och bytte om innan vi gick ner till poolen för sol, bad och läsning. 
Eftersom jag brände mej redan dag 1 och det inte blivit bättre precis så fick jag sola med en tröja! Jag ser fortfarande väldigt blek ut men det är också för att jag faktiskt inte fått någon färg på andra ställen vid denan tidpunkten. Det var en konstig sol och den tog ojämt. Jag ska lägga upp en bild i sistsa inlägget hur jag såg ut efter brännan. Men jag solade bara med tröjan denna gången! 
 
Vi hade bestämt oss för att åka till Platanias för kvällen och kolla in shopping och kanske äta ute istället för den vanliga buffén. Vid 18-tiden tog vi taxi dit alla 4. Vi gick runt och kollade lite först för att se vad som fanns. Det fanns inte jättemycket kan jag säga men betydligt mer än vad som fanns i Gerani.
Vi hittade en bar sen som hette My Place så vi valde den. Mamma och Monika valde Strawberry Mojito, Robin Gin & Tonic och jag en Tequlia Sunrise. Min var inte speciellt god, hotellets var mycket bättre. Jag tror det är apelsin juicen som var det som inte var så gott. Mojiton däremot var väldigt god, skulle tagit den istället! 
Robins drink fick inte vara med på kort haha. Såg ut som ett glas vatten med lime i typ. Efter drinkarna gick vi runt lite till för att leta efter ett ställe att äta på. Robins pappa hade berättat om ett ställe som heter Cosmos som ligger uppe på berget, det skulle vara jättefin utsikt tydligen. Vi såg stället men gick inte dit utan valde ett ställe som inte låg riktigt lika högt upp men som ändå hade fin utsikt. Minns inte vad sätllet hette bara.
Där fanns en del att välja på i menyn men 3 av oss tog samma - klyckling souvlaki och Robin var modig och valde bläckfisk. Jag smakade av honom lite om det var liksom inte äckligt men det är något obehagligt med det ändå. Det var rejäla portioner också så vi åt inte upp, men gott var det! 
 
Efter maten gick vi för att handla lite som vi hade sett ut innan men inte ville bära på direkt när vi kom. Sen haffade vi en taxi och åkte hem. Jag var trött och hade ont i magen så vi gick direkt till rummet för att sova och ta det lite lugnt medan mamma och Monika gick till takbaren för att ta med till rummet. 

Kommentera här: