Tänk om

Min pappa är en morgonmänniska och har säkert alltid varit det medan mamma istället är en kvällsmänniska. Tyvärr har jag ärvt min del av mamma och har extremt svårt att komma upp på morgonen, sätter jag inte larm kan jag nog sova till lunch utan problem. Jag önskar att jag hade ärvt lite mer av pappa på den fronten istället och njöt av att komma upp innan 7 kanske och sitta och mysa med en kopp te och en bok kanske - läser inte tidningen. Ser även mysigt ut när jag kör hem från mina nattpass ibland och man kör förbi folk som är ute och går. Megamysigt att börja dagen tidigt med en liten promenad. 
 
Jag tillhör även dom som måste ha mat direkt när jag vaknar, 9 av 10 gånger är jag vrålhungrig. Så man hinner inte heller göra en mysig och inspirerande frukost som kommer hålla länge utan det är samma gamla macka som ska göras eftersom jag vet hur man gör den och den är god. MEN! Om jag nu i helgen kan få lite kraft hade det varit mysigt att kliva upp ganska tidigt och göra en mysig frukost att äta framför en film eller något. Göra en kopp te också eftersom det säkert kommer vara kallt. 
 
I måndags när jag skulle till ögonläkaren hade jag en hyffsat fin morgon med lite mysfrukost. Då åt jag ca 8 också så det var vettig tid. Robin och jag kommer i sån otakt med maten så när jag vi väl ska äta är jag inte hungrig för jag åt så sent. Det är en ond cirkel detta. 
 
Har precis läst Elsa Billgrens blogg och hon hade ett inlägg om en mysig frukost på Gotland. Drömde mig bort lite till en lyxig och fin frukost på en uteservering i Paris eller något. 
 

Kommentera här: