Över milen

Idag fick jag för mig att jag ville träna lite eftersom jag ändå skulle duscha idag. Det slutade med att jag bestämde mig för att cykla den långa rundan vi bruka gå. Jag kallar den för långa rundan för då vet i princip alla i min närhet vilken runda jag menar. Den är ca 6km lång så jag cyklade den 2 varv! Man kan cykla den på två håll: Antingen ner för Länsmansbacken som går förbi Prästängsskolan och vidare mot Lekarydsvägen och runt på det hållet. Då är det Länsmansbacken som är enda nerförsbacken, resten går upp. Eller så gör man tvärtom och cykla mot Spånens fritidsområde och de nya området som det byggs hus på. På detta håller lutar det alltså hela vägen ner till Lekarydsvägen, som även den lutar lite neråt och sen blir uppförsbacken Länsmansbacken. 
 
När vi går har vi gått på båda hållen men oftast ner för Länsmansbacken och det var också det håller jag cyklade idag. Så jag måste säga att jag är rätt nöjd med min insats. Kan meddela att efter detta har jag bara legat i soffan eller i utemöblerna och läst Harry Potter. Håller fortfarande på med bok 5 på engelska och nu har jag bara ca 160 sidor kvar! Så vill bli klar med den snart.
 

Kommentera här: