Min jul 2016

Eftersom jag hade pyntat typ allt någon vecka innan så var jag klar här, städade allt den 22 bara. Så den 23 var jag hos mamma och pappa och Robin hos sina föräldrar han med. Linda och jag pyntade granen hos pappa som vi alltid gör den 23 och så spelade vi bingo, vi vann inget. Vi åt gott och drack glögg också. Linda och lillan sov över men jag och Robin sov hemma hos oss.
Den 24 firade jag och Robin lite hemma först innan vi delade upp oss. Vi åt gröt och gav varandra paket. Vid 11 tiden åkte jag ner till mamma och pappa och pappa häjlpte mej göra en egen form Jansons som jag kunde ha i mellandagarna. Så vi åt vid 13 tiden och efter det sminkade jag mej och så där innan det var dags för julklappsutdelning och Kalle Anka. 
Lillan var vår egen lilla tomtenisse <3
Efter firande hemma så åkte vi till mormor som vanligt och firade med släkten. Vi tog kort på alla kusiner och kusinbarn som var där (totalt fattades det 16 personer vid detta tillfälle, vi har fått ett kusinbarn till i mellandagarna).
Det var inte en enda bild som jag hade där alla såg normala ut, alltid någon som blinkar eller kollar bort eller något annat. Men jag slänger upp denna ändå för den var nog bäst. Det var många som tog kort så vet inte om dom fick något bättre kanske! Vi åt julmat igen och hade julklappsutdelning och hade det mysigt :) Linda körde mej till Robins föräldrar sen för där var Robin och vi skulle sova över där. Så när jag kom dit så skulle dom göra paketleken och hade tydligen väntat på mej, snällt men jag hade ju inte köpt något paket till leken. Men det gick ändå. Det var en bra dag! 
 

Kommentera här: