1a december!

Nu är vintern och julen här! Eller snart är julen här och på söndag ska jag börja pynta lite :D En krans som jag köpte på Huseby julmarknad kommer nog upp redan idag i alla fall men resten får nog vänta till söndag. 

Jag kom på igår att jag inte har köpt mig någon julkalender!?!? Brukar alltid ha minst 1, förra året lyckades jag få 3 haha. Så ska se om jag kan hitta en med Kinder för det är min favoritchoklad, även om dom vanliga har god choklad också. Sen vet jag inte om jag kommer kolla på julkalendern som går på TV eller om jag ska försöka följa en annan hemma på DVD. Har Albert och Herberts julkalender som jag gillar så kanske få kolla på den? 

Vintern och hösten är på sätt och vis mina favoritårstider just för allt mys man kan göra i hemmet och alla mysiga kläder man kan gå omkring i. Samtidigt är inte kyla min starka sida, torkar ut på 2 sekunder typ. Jag har verkligen fått sug på att dricka te, varje dag. Så var det inte innan ,drack bara ibland men nu gillar jag att ta ett par koppar på kvällen och till frukost. Som ni såg i tidigare inlägg så hade jag ett peparkakste nu som jag köpte i onsdags och det var faktiskt gott! Känns som man borde ha mjölk i det eller något för den är lite tunn eller så, men gillar inte att ha något i mitt te alls. 

Jag tror jag ska fira in 1a december med att dricka massa julte, pynta lite smått hemma (kanske städa också), göra någon god middag och ta det lugnt :)

Kommentera här: