#HappiChallenge

Dagens inlägg kommer handla om att belöna sig själv för bra saker man gjort. Jag hade som mål när jag började Universitetet att när jag fick ett VG (som är högsta betyg på Universitet, högskola med tror jag) så skulle jag unna mig något för jag fick högsta betyg. Det höll inte så länge och jag har inte fått ihop så många VG ändå, men jag har strävat mot det. Jag köpte Jeffrey Campbell skor vid 2 tillfällen. Något som ändå är viktigt (enligt mig) är att man ska belöna ALLA framgång/framsteg. Det behöver inte vara någon stor grej men det ska ha en positiv effekt.
 
När vi ändå är inne på skola så kan ibland en belöning för mig vara att "när jag skrivit klart detta eller läst så många sidor så ska jag dricka te, göra ansiktsmask och läsa en bra bok". Jag älskar att läsa så att få öppna en ny bok är lycka för mig. En stor belöning till mig själv när jag tagit examen är att jag ska unna mig något jag kanske inte hade köpt annars. Denna gång blir det smink från lite dyrare märken som inte finns i Växjö till exempel. Jag tycker jag är värd lite sådan lyx efter att ha klarat av både jobb och skola samtidigt i över 2 år nu! 
Denna bild har nog alla sett någon gång! 
 

Kommentera här: