#HappiChallenge

Ett inlägg som kanske inte är så Happy men som ändå ska upp! En hyllning till att som hjälpt till under det som hände i fredags. Eftersom jag bor ca 45 mil från händelsen så har man inte själv varit på plats utan det har följts här hemma via TV och internet. Jag tyckte det var så otroligt fint när man fick se bilden på polisbilen med alla blommor på. Polisen (bland annat) får ta mycket skit många gånger men i helgen har befolkningen visat hur viktigt deras arbete är och hur mycket det uppskattas. Det är så många som försökt ställa upp och hjälpa de drabbade på ett eller annat sätt. Någon hade skapat #openstockholm där man kunde få snabb information om vart man kunde komma och vila och äta bland annat. Allt hände så snabbt och jag har fortfarande inte riktigt förstått vad som har hänt och frågan är om det någonsin kommer sjunka in. 
 
Även om inte jag var där och såg allas arbete så har jag förstått att det var otroligt många som hjälpt till på något sätt. Nu fattas bara att polis och sjukvård får bättre betalt för sina hjälteinsatser. Som det stod på en tidnig, det är många hjältar som ska koras.
 

Kommentera här: