Tylösand med kollegor

Igår åkte vi ju till Tylösand med några kollegor! Det var hur mysigt som helst och riktigt kul så det vill jag verkligen göra om! Vi åt god mat, badade och spelade spel, perfekt tjejkväll! Vi åkte vid 13 tiden och kom tid innan 15 så det var raka vägen till poolen sen. Vi badade till ca 18 för att sedan göra oss klara för att gå och äta middag som var bokat till 19. Gick inte senare tydligen men det var bra för vi var verkligen hungriga då!! Jag valde laktosfritt den middagen men fick ändå lite problem med magen sen, troligen av fisken för det var bara vi som åt den som fick ont.
 
Förrätten för oss som valde laktosfrit var en sallad med chevré. Tror det var äpple, tomat, mache sallad, ruccola och kanske salladslök. Vad det rosa vita är har jag ingen aning om. Men det var nog den godaste sallad jag har ätit! 
 
Huvudrätten var gös som var stekt i smör. De gravida fick inte äta gös så dom fick kyckling och eftersom fisken var stekt i smör och inte "rå" mjölk typ så valde jag att äta fisken. Som ni se fick jag bearnaise till mitt. Riktigt gott med dom stela grönsakerna. Vet inte hur dom är tillagade men det dom var liksom knapriga. Tror det är vit och grönkål! Mums! 
Effterrätt. Laktosfritt alternativ var 3 olika sorters sorbe gissar jag på att det heter. Dom hade inte bestämt när vi kom dit ännu så vet inte vad det blev för jag var på toa när detta kom in hha. Men det är gissningsvis mango/passion i den gula, rosa är nog jordgubb och min favorit var den mörklila som smakade blåbär! 
 
Efter maten spelade vi "Med andra ord" och det var roligt för det blev verkligen fel ibland. En person ska rita en sak som nästa sedan ska gissa på, personen som sitter efter där ska då gissa vad det är den personen har ritat. Det blir inte ofta det slutar med samma som första personen ritade. Sedan spelade 4 av oss biljard i över 1 timme, vi var urusla allihop men vi hade hur kul som helst. Bra kväll! 

Kommentera här: