3 år!

Kom på att jag firar 3 årsjubileum på jobbet idag! 6 maj för 3 år sen jobbade jag mitt första pass på hotellet efter 1 månads praktik. Det var rätt häftigt faktiskt! Och förra året detta datum (har jag för mej) fick jag skriva på ett kontrakt för att bli fast anställd! Tyvär blir det inte samma datum i år för jag hade tänkt skriva på ett nytt då min adress inte stämmer längre och jag har gått upp till 60% istället för 50%. Enligt en kollega är det bättre att ha kontrakt på dom timmarna jag jobbar ifall jag bli sjuk, eftersom det är kontraktet man kollar på med sjukpengar elller vad det var. Har inte riktigt varit insatt i sånt för jag brukar inte bli sjuk, ha aldrig varit borta från jobbet på grund av sjukdom, aldrig sjukanmält mej alls tror jag. Och eftersom jag bara har jobbat extra förr eller lagt pass när jag kan så har jag inte brytt mej så mycket eller tänkt på det alls. Är glad jag har en inkomst liksom. Men nu är det dags att fixa så allt stämmer! Bytte min adress igår, visade sej att Robin inte hade gjort det och det är ändå han som står på kontraktet så det var lite kris med det! Så nu är man vuxen på riktigt!

Men tillbaka till rubriken. 3 år, det firas med ett kvällspass haha! Fick världens godaste kvällsmat här idag, så enkelt men så gott! Grillad oxbit (vet inte vilken, file kanske), rostade morötter och en skit god sås. Perfekt!

Kommentera här: