Hatar människor...

...Som inte kan köra bil! Kom precis hem från jobbet och möter huuuur många som helst som inte kan köra. Några som ligger i över 120 för dom bara flyger förbi mej som ligger i 100, vilket man ska! Sen kommer jag till en 40 sträcka där ingen kör i 40 utan ofta 50-60 minst. Blir ofta omkörd på den vägen vilket är idiotiskt. Jag undrar om folk har så bråttom till jobbet att dom måste vara trafikfarliga för det? Kör tidigare istället. Oftast är det bilar där företagets namn står på halva bilen med, väldigt bra jobbat! Bra reklam! Jag har alltid stört mej på folk som inte kan hålla hastigheten, hur svårt kan det vara liksom?
 
Stör mej kanske ännu mer på folk som ska svänga in precis framför, som man märker inte kollar hur långt bak jag är. Hände också idag, på samma sträcka som det är 40 på och jag blev omkörd. Det kom ju en bil i mötande fil och då måste den omkörande bilen såklart vara snabb för att hinna om mej. Men tänkt till lite innan!! Den bakdelen var inte långt från min front alltså. Hade en liknande på vägen in igår. Bilen hade legat  nära bakom mig en bra bit och bländat mej som satan, tills den bestämmer sej för att köra om. Men den svänger in typ 20 meter framför ,större delen av resan till stan låg bilen max 70 meter framför mej, kunde räkna på pinnarna liksom. Varför ens köra om då? Dessutom regnade det så det skvätte vatten hela tiden bara för den skulle köra in så nära. 
 
Nä, nu ska jag lägga mej och sova. Slutade för ca en timme sen och ska upp vid 12 nu så jag hinner in till lunchen och fikat! Blev ett långt inlägg, ber om ursäklt! Vi hörs .
Detta hade varit gott! 
 

Kommentera här: