Köpenhamn

Igår var vi i Köpenhamn över dagen jag, Linda, Ellie och mamma. Vi åkte vid halv 9 tiden på morgonen och började med att gå på Ströget och kolla i affärer. Vi började i Hamleys som är en leksaksaffär men där fanns inget som kunde passa lillan direkt. Det var inte så stort och passade mer större barn.
Dom hade Tiger (eller TGR som vi säger) så jag sprang in dit medan dom andra skulle kolla vantar till lillan i en affär bredvid. Det jag fick med mej från Tiger var två olika sorters te. Har ingen aning om ifall dom är goda eller om det där Power teet kommer ge mej power, men kul att testa! 
Dom kostade 20 DKK styck och gick på 55 SEK totalt. Mamma köpte chips där inne och dom var såååå goda!!
Efter detta gick vi in i en affär som heter Normal. Fattade jag det som i alla fall. Jag hade fått skoskav av tågresan tydligen (how?) så jag behövde plåster och det fanns där! Och lite annat...
Det blev en ny Tangle Teezer för 75 DKK
Ett mini Batiste dry shampoo för 14 DKK
Tandpetare för 14 DKK
Och ett 5-pack plåster till hälarna för 19 DKK. Dom kostade typ 25 SEK och dom var hur bra som helst! Billiga om man jämför med Comped men så bra! 
Vi var även inne på H&M och där köpte jag en julklapp till lillan. Linda vet ju om vad det blev men jag lägger inte upp någon bild på den ändå.
En favorit affär som vi hittade var Disney Store! Ville så gärna ha en mugg som liknade min Ior mugg från Paris. Tyvärr hade dom inga sådana men jag fick med denna hem: 
Det är en lika stor mugg ungefär men inte samma design. Den kostade 100 DKK och 134 SEK. Vi trodde inte att den danska kronan låg så högt som den gjorde så det blev dyrare än tänkt. Men smidigt för nu fick vi reda på att 1 krona är 1.34 danska kronor. 
En affär som jag verkligen längtade till var Sephora. Jag ville äntligen köpa Marc Jacobs Re(marc)able foundation i Ivory light som jag provade ut i Göteborg i somras. Fatta hur besviken jag blev att det var slutsåld där också.... Den hade blivit dyrare att köpa där än i Sverige ändå visade det sig sen jag vi kollade hur det hade blivit så på så vis gjorde det inget. Men jag var verkligen besviken. 
Tror detta är ett hotell och jag var bara tvungen att fota det för jag tyckte det var så fint med allt pynt på byggnanden! När vi stod här i alla fall så hade vi en affär kvar att besöka: MAC! Där inne blev jag glad öfr dom hade mitt puder som jag skulle ha. Kan lika gärna besälla det från Kicks men ville köpa det där. Fatta jag var trög egentligen. Tror pudret kostar 295:- på Kicks eller något och i Köpenhman kostade det 250 DKK. Det blev alltså dyrare att köpa det där. Aja, gjort är gjort. 
Efter detta gick vi in på Tivoli för att gå på julmarkand:
Notera i bilderna hur ljuset försvann snabbt på under 2 timmar...
En del bilder från dagen tar jag inte med för lillans ansikte syns på dom så ni får nöja er med detta! :) 
 

Kommentera här: