Livet som utflyttad

Varken jag eller Robin är så duktiga på att komma på mat att äta och vi har inte lagat så mycket olika mat heller medan vi bodde hemma. Min signaturrätt är min indiska kyckling typ. Älskar den och jag tycker själv att jag är grym på att få den saftig och smakrik. Vet inte vad andra tycker, men det är en rätt jag har gjort när jag gjort till mej själv liksom. 
 
Men igår var jag kock och det blev stekt fläskkotlett och kokt potatis. Jag gjorde till och med min första riktiga sås! Jag vet inte hur man gör sås för att det ska smaka bra men jag har sett hur pappa gör så jag testade och det blev faktiskt bra! Det är inte den bästa sås jag ätit men det var definitivt ett bra första försök! :D 
 
Visst låter detta löjligt egentligen? Men det är inte så lätt när allt finns färdigt som man bara kan värma på och man behöver inte göra något från grunden. Och eftersom vi oftast grillat maten eller gjort i ugnen när vi gjort mat innan så har vi aldrig fått en bas heller att göra såsen på. Pappa blanda alltid i redning i stekjärnet som han gjort köttet i så det testade jag nu när vi faktiskt stekte köttet och det gjorde mycket i smaken redan då!
 
Så tack pappa för du lärt mej göra sås, antagligen utan att veta om det själv! 
 

Kommentera här: