Blodröd supermåne

Det är väl ingen som har missat att det är en blodröd supermåne inatt? Kollade på expressen innan tror jag det var för jag ville se när den skulle vara framme. För när det var blåmåne eller något, när det var fullmåne 2 gånger irad eller vad det var, så såg jag den när jag åkte till jobbet kring halv 11 på kvällen. Tänkte att det skulle vara samma idag då, men nej! Klockan 04.11 kunde man se den haha. Så eftersom jag ändå är på jobbet så satte jag ett larm på 4 för att gå ut och se den. Och jag såg den! Jag var lite tidig i för sej men tänkte se om man såg något redan vid 4 då. 
 
Det man kunde se var som en månförmörkelse (vilket jag ser nu i smålandsposten att den skulle vara också haha). Något stort runt åker över månen ser det ut som. Kanske att man kunde se att den var mot det röda hållet, eller kanske orange. Men jag tänkte kolla igen sen när frukostpersonalen har kommit, då borde man kunna se bättre. Man ska kunna se fram till 05.24 enligt aftonbladet så det är ingen fara, har mer än en timme till på mej:P 
Typ såhär kunde man se det, fast mörkare.
 

Kommentera här: