Godnatt!

Nu ha jag kommit hem och tvättat av sminket och borstat tänderna, redo att sova! Lite läskigt va det när jah körde hem nyss. Jag kör håller över lekaryd för att komma hem och precis när det skulle bli 60 eller om det var tidigare eller senare, minns inte riktigt, ser jag en älg springa i diket. Jag ha aldrig sett ett djur större än en räv när jag kört innan. När vi köpte bilarna så sprang det en flock rådjur över vägen, men det va mitt på dagen så det va ju ljust ute. Men en älg ha jag aldrig sett innan. Robin såg en när jag åkte med han en gång men jag missade. Linda säger också att en älg ser man för det är en stor svart skugga typ. Så jag ha varit lite rädd för att möta en älg efter det. Den jag såg nu var nog en kalv från förra året trodde mamma för den va inte större än en häst och hade inga horn. Jag sa att antingen va det en hona eller ett rådjur men efter min beskrivning verka det va en älg. Obehagligt! Tur den va i diket. Blev rädd också och tänkte att ifall det va en mamma så fanns det kanske ungar med, och vem vet vilken sida av vägen som är på? Men såg inga fler Tack och lov. Det jobbiga va att det kom som en chock att något gick där för jag hade rumpan åt mitt håll och då ser man inte det tydligt.

Obehagligaste va ändå när vi åkte från Göteborg i somras efter London med mamma och det gick ett rådjur precis vid kanten av vägen. Kunde piskat den på rumpan om jag ville, så nära va den! Och även den gick med rumpan mot oss så man inte såg ögonen. Vet att jag nämnt detta innan.

Natt bild innan sminket åkte av. Skönt att komma ur jobb kläderna. 
1 Syrran!:

skriven

På nästan exakt samma ställe höll jag på att ta en ren i måndags! Den stog mitt på min halva och vägrade flytta sig, plus att det stog en till i diket på min sida :o
Någon ny mötesplats där tro...

Svar: haha ja du skrev ren. tror inte vi ha sånna här i småland ;) Undra om dom hamnat fel eller vad som hänt där då om det är på samma ställe
My

2 Syrran!:

skriven

Menade givetvis att jag såg ett rådjur och inte en ren, som jah tror att jag skrev...

Kommentera här: