Astma

Jag har i några år trott att jag har någon typ av astma, även syrran ha samma problem. Jag har inte så mycket att göra just nu så kollade upp lite om astma och det verkar som det är det vi har. Det stod något om astmaanfall och kortvarig astma eller vad det var och det stämde med besvären vi har. Mamma har Ventolin som jag tar med när det blir lite extra jobbigt. När jag sov idag så fick jag dom anfallen hela tiden av någon anledning, till jag tog Ventolin och kunde sova ordentligt. Min kusin som har astma har med sagt att hon tror vi har det. Självklart är det inte något vi kan säga bara sådär, måste ju göra en undersökning för att vara helt säker. Men just nu verkar det som det och den här gången var det extremt.

Lite komiskt var det igår ändå när jag och mamma kom hem från stan för då fick jag ett riktigt anfall! Vi brukar bara kalla det för anfall så fattar alla som kännder oss direkt. Robins mamma trodde dock att det var ett dampanfall vi pratade om en gång haha. Men i alla fall. Jag skulle gå upp med några kassar och hostade ju slem och så. Och det var omöjligt att sluta hosta och till sist blir det nästan så man vill spy, man hulkar nästan när man hostar. Och jag var helt andfådd efter! Blir man det eller vad va det om? Tog ett tag innan andningen gick ner, men var det för att jag fick hosta som en idiot eller vad kom det ifrån liksom?

Aja, nu ska vi sluta leka dokor! Men jag tror faktiskt att vi (jag och syrran) bör kolla upp detta.

Kommentera här: