Något sur

Jag har fått hoppa in lite extra nu denna veckan på grund av att en kollega måste opereras lite snabbt. Så jag jobbar kväll i mon och får börja tidigare på fredag. Det gör inte mej något, vi bytte pass så hon tar min fredag kväll nästa vecka. Det som stör mej en hel del faktiskt är att man få ställa upp för alla hela tiden för dom vill va lediga eller åka iväg på roliga saker. Men dom ställer fan inte upp tillbaka verkar det som. Nu måste jag jobba 13 timmar på fredag, kollegan som ska opereras måste hopp in 4 timmar på sitt fredags pass och jobba fast hon/han troligtvis kommer gå på medicin. Tycker det är väldigt dålig stil av dom andra att inte ställa upp vid sånna här situationer. Jag har fått planera om mina helger flera gånger för jag har hoppat in för dom andra, då kan dom också det. Är det inget bokat eller planerat med många sen en tid tillbaka, då kan man ändra sina planer. Vet inte om någon av dom läser detta, men var tvungen att skriva av mig för tycker att det är dålig stil. Visst, man kanske är borta på semester och då kan man inte ställa upp. Men om man har semester och inte VILL ställa upp, det är fult. Eller om man är ledig och inte ställer upp, också dåligt. Känner mej rätt arg över detta, få väl se när det släpper.

Kommentera här: