Turkiet 2015

Om exakt 125 dagar så åker vi äntligen till Turkiet igen. Kom på att jag kunde skriva ett inlägg om dom tidigare resorna här efter jag la upp bilden på Moppe och skrev att jag ville ha sol nu. Har bider från några av resorna men jag vet att jag inte har från den med mormor för då ägde jag ingen dator eller kamera så har bara "riktiga bilder" därifrån. 
 
Jag har varit i Turkiet 4 gånger tidigare. 
2007 Var jag därmed mamma, mormor och Linda. Det var samma år som morfar dog och mamma ville bjuda med henne på semester för att tänka på lite annat. Åkte i september och då var det riktigt varmt, men inte så man inte stod ut.  Tror inte jag brände sönder mej denna gången. 
 
2010 Var jag där med mamma, Linda och  Simon och hans familj. Tyckte verkligen om att resa med kompisar, speciellt en barndomsvän för det kändes som familj det med. Åkte i oktober det året och det var rätt kallt på kvällen och vattnet var inte varmt heller. Men lyckades ändå bränna sönder mej typ samma dag som vi skulle åka hem så var lagom röd och fin lite överallt. 
 
2012 Var jag där med bara Linda och mamma för hon behövde komma bort från lite jobb så det blev en resa i mars vilket var lite kallt. Kunde defitnitivt inte bränna sönder mej men vi lyckades ligga och sola en gång eller två men att bada det gick bara inte.
 
2013 Var jag där med Linda och Janeth. Första resan utan mamma, någonsin. Kan ju säga att det var nervöst, inte bara för vi åkte utan henne men också för att vi inte hade någon aning om vart vi skulle bo när vi väl kom fram. Hamnade i Alanya, där vi har bott tidigare ungefär så vi kände till området och kunde slappna av. Denna resa var kolosalt varm och vi låg vi havet halva dagarna och solade. Brände sönder mej och fick blåsor. 
 
Hade mina snakebites på den resan, saknar dom lite. 
 

Kommentera här: