Ingen copycat?

Nu när jag sitter och läser så tänker jag lite på författarna. Dom har skrivit många böcker och jag tänker att det vore lite coolt att skriva en egen bok. Då kommer jag på något sätt in på Camilla Läckberg och sen in på Twilight och Harry Potter. Efter det kommer jag in på 50 nyanser serien och tänker på hur många det är som skrivit liknande böcker, men inte ens i närheten så bra. Efter det kommer jag tillbaka till Harry Potter och inser att det inte finns något liknande alls. Visst att det finns historier om magi eller magiska varelser, men inte på samma sätt. 
 
Det finns inget som Harry Potter för jag tror att man vet att det skulle inte gå. Det skulle inte sälja alls lika bra. Helt enkelt: INGET slå Harry Potter! 
 
Förresten! För ett tag sen fick jag ett halsband av Linda med den tidsnurran eller vad vi kallar den, från Harry Potter 3. Igår fick jag ett till! Har inte kort på den men det är dödsrelikerna. Det är en symbol som både hon och jag älskar! Hon har tatuerat in den på ryggen och jag kommer troligtvis också att tatuera in den sen, när jag hittar den bilden jag verkligen vill ha. Hittade en för läääänge sen men den försvann och nu har jag inte lyckats hitta den igen. Så när jag hittar den då skriver jag ut den och sen gäller det bara att våga göra den permanent! 
 

Kommentera här: