CXWORX - Les Mills

Kom precis hem från gymmet, känns as skönt! Var riktigt längesen jag hade tid att träna nu känns det som. Var i alla fall inte där förra veckan och veckan innan ser jag nu i kalendern att jag hade i alla fall 3 30 min pass och zumba. Så två veckor sen är det då! Ehm, jaa jag är helt slut nu i alla fall. Körde passet som heter CXWORX och jag måste säga att jag gillar det. Förr hatade jag att bli svettig och äcklig så tränade lite tills jag blev varm typ.
 
Men nu måste jag säga att jag gillar det. Jag och syrran har ju kort nere på ATC här vid oss men det är bara på Zumban så vi kör båda. Domma passen jag kör nu tror jag inte ens hon har provat? Linda om du läser detta så måste du prova CX och Bollpass. Hon har provat bodystep en gång men sen har det inte blivit mer med det. Inte för min del heller, det är helt enkelt inte så kul. Provade cykling med men mina knä dör där så det blev bara en gång;) Men Bollpass och CX (vi säger bara CX för vi vet inte hur man uttala det hela så om jag skriver CX eller säger det så är det detta passet jag menar) tycker jag är riktigt kul faktiskt, och jobbigt! 
 
Båda dessa passen tränar mest mage och tygg om jag inte minns helt fel. Så magen är helt död dagen efter typ, ryggen inte lika illa. Men det är skönt för man känner sej mer rörlig. Intensiv mag och ryggträning tror jag dom sa att CX var. Bollpasset är inte lika jobbigt för på CX ska vi göra planka och sånt och mina axlar gör så ont då så det är hemskt. På bollen håller vi planka ibland med armbågarna i bollen och sen står vi med fötterna i då. 
 
Så efter CX idag så körde jag Crosstrainer i 15 min i högt tempo och inte så jättetungt, hade 6 på nivån men det var lite lagom för då kunde jag hålla på längre:) Sen skulle jag ge mej på bollen men gjorde inte så mycket för jag fick så ont i handleden och i magen efter första passet så jag gick hem!:)
 
Och nu ska jag hitta något att äta. Är så sugen på hemmagjord pizza så funderar på att göra det faktiskt. Har bara ätit frukosten jag la upp innan idag så nu är jag rätt så jätte hungrig! Så här super fresh är jag nu efter att ha fått vila typ 10 min. 
Haha, såg nu att det ser ut som jag trycker bak hela huvudet. Min fina lilla dubbelhaka ville va med på kort tydligen haha! 
 

Kommentera här: