Låg utbildning = för tidig död & ohälsa

Inatt när jag jobbade (detta är tidsinställt så det kommer upp något medan jag sover) så passade jag på att skriva om en power point till ett vanligt word dokument. Eftersom jag var borta kunde jag inte ta anteckningar men Matilda sa att man inte kunde det ändå för man hann inte med, tror jag hon sa. Så tog med power pointen som jag fick av proffessorn (antar att man ska kalla honom det) och tänkte att eftersom det var så lugnt vad det perfekt att skriva det nu då. Det dumma var att word som finns på jobb datorn inte är samma som jag använder, det v ar en väldigt gammal version tror jag. Och konstigt nog kunde jag öppna ett dokument fårn mitt USB och få en ny version av det. Fattade ingenting men fick skriva om en del då den bara stoppade hela tiden. Men värt det i slutändan, blev ju klar + att jag hade något att göra i någon timme.
 
Kan börja med att säga att jag spara alla power pointar i en annan mapp för dom kan vara bra vid examinationsuppgifter. Men tycker inte om att ha dom med mej hela tiden så om jag inte kan anteckna på föreläsningen skriver jag det hemma. En power point var på typ 29 sidor och det var bara onödigt att bära med. Så kan kännas som onödigt eller dubbelt arbete eftersom jag skriver rakt av men för mej känns det bättre så.
 
Så satt i alla fall med det inatt då och det var någon punkt där det stog att om man är lågutbildad så löpte man större risk för att bli missbrukare och dö i förtid typ. Alltså jag vet inte om jag tror på det där. Det räcker alltså inte med att gå gymnasiet utan det ska vara efter gymnasial utbildning med för att man ska leva ett bra och hälsosamt liv.
 
Det är säkert forskning som tyder på att det är sant, annars hade dom väl inte tagit med det på föreläsnngen som något viktigt, men för mig känns det bara konstigt. Det var väl lättare för kvinnor med eller vad det var. Blev nästan sur när jag läste det. Kändes till att börja med som förbannat onödig forskning eller vad man ska säga. Finns det inget bättre att göra?
 
Kanske var för trött så det är därför jag hakade upp mej på det men det vet jag inte nu då jag nästan precis läst det (skriver detta halv 6 på morgonen) och skrivit om det nyss. Näe jag vet inte vad jag tycker där alltså.

Kommentera här: