Mitt smink

Tänkte göra ett inlägg om det sminket jag använder dagligen (när jag väl är sminkad), hur jag använder det och vad jag tycker om det. Använder inte smink jämt, men detta är som sagt det jag använder om jag nu skulle ha smink. 
 
Detta är mitt ögonsmink eller vad man kallar det. Till vänster är Loeral Telescopic Clean Definition Mascara. Tror jag kom fram till att det var namnet. Som man kan se på bilden så är det mesta av texten borta. 
I mitten har vi: Max Factor False Lash Effect Fusion Mascara.
Till höger: Isadora Glossy Eyeliner - Waterproof. 
 
Den lila mascaran har varit en favorit länge nu. Den tog slut och hittade då Telescopic mascaran billigt någonstans så täntke prova en ny. Den var helt okej för sig själv, men den klumpade ihop ögonfransarna så blev en kladdig massa av allt. Men om jag har den lila först så blir det jättefint och delade fransar tycker jag då. Och sen tar jag Telescopic på topparna av de övre fransarna för att få lite mer färg och längd. Den kombinationen tycker jag är bäst. Ibland har jag eyeliner med och med tanke på att jag ha så mycket hud på ögonlocken så måste jag ha en vattenfast blöt eyeliner. Annars fastnar en massa på ögonlocken. 
En vanlig ögonfransböjare från H&M eller något. Till vänster är min ögonbrynsfärg. Det är ett puder från Smashbox i färgen Brunette. Anväder då borsten till höger om ögonbrunsskuggan för att applicera pudret. Bredvid har vi en ögonbrynspenna. Den var way to mörk visade det sig så jag använder bara borsten för den är väldigt bra. 
 
Steg för steg vilka produkter jag använder: ögonfransböjare - ögonbrynsborste - ögonbrynsfärg med pensel. Alla vet väl egentligen hur man använder det, men eftersom jag har gott om tid kör vi detaljer:)
Detta är då min foundation som jag visat bild på innan. Märkte då att jag stavade fel på märket. Men det är Exuviance i färgen 8724 Bisque. Det är den ljusaste färgen (såklart) med en underton av gul. Tror det heter så. Eftersom jag är röd från början fick vi ta den för att balansera upp färgen lite och jag inte skulle bli helt röd i ansiktet.
Har precis köpt mej nya borstar till att applicera min foundation med. Haft vanligt pensel innan men nu ville jag ha sånna här istället. Den vänstra är en foundation borste från H&M. Mitten är en blush brush och den använder jag till rouge. Den högra är min favorit foundation borste. Den är från Make-Up store Det är nummer 366, vet inte om det spelar roll i detta fallet, men då vet man exakt vad det är för någon borste:) Köpte den från MUS först och sen hittade jag H&M efter det, såååå mycket billigare var H&M. Men trodde att den från H&M skulle vara bra om man vill ha mycket och täckande och den andra från MUS om man bara ville ha lite tunt lager. Det visade sej att den var rätt bra på att lägga tjockare med så den är jag nöjd med! 
Bilden blev så dålig på mina rouger för man ser inte färgen alls och suddigt blev det med, men jag skriver vad dom heter så kanske det hjälper! Den vänstra är en brunaktig rouge från Loreal. Le blush står det på den men om det är färgen eller märket vet jag inte. Den är väldigt lik den högra i färgen. Peach från Make-Up store. Ehm, den är inte peach färgad alls enligt mej. Den är brun. Den vänstra i mitten heter Complex och den högra i mitten heter Matt glory, båda från Make-Up store. Matt glory är väldigt ljus rosa så den använder jag inte så mycket för jag är lite för blek för den kan jag känna. Är rätt dålig på att ta på lahom med rouge så tar dom som är lite mer mörka. Complex och Peach är favoriterna.
 
Detta var då det sminket jag använder mest. Har en del annat smink med som jag inte använder ofta eller inte alls för tillfället så jag lägger inte upp bilder på det. Kanske om jag har väldigt mycket tid någon gång kan jag fota allt jag har och skriva lite om det. Men nu hade jag faktiskt tänkt gå och lägga mej! 
 
Imon ska jag åka in och luncha med mamma och kolla lite affärer. Sugen på en spegel som jag hittade på rusta. En som kan stå på golvet framför min tvättkorg istället. Just nu är den jag har på väggen ivägen då jag skulle behöva en byrå, har ingen plats kvar i garderoben alltså.
 
Vi hörs i mon! Godnatt:)
 
Just det! Verkar som jag lyckats få tag i de flesta böckerna jag behöver nu så det är perfekt! Kommer få dom den 2/9 då personen kommer till stan. Bättre än att krångla med att skicka dom. Har inte fått svar än på det sista jag skrev, men jag hoppas verkligen dom är kvar och så så att jag inte är körd.
 
 
 
 
 

Kommentera här: