Bro Bro Breja

Eller hur den ramsan nu gick. Tittar på Top Model och då ska dom fota olika barnlekar. En liknade den här Bro bro breja, London bridge tyckte jag det stog att den hette. Kom typ ihåg hela ramsan och tänker, hur kom man ens på den? Vi lekte den jätte mycket och det va ju skit kul. Det var så enkelt att vara ett barn och leka hela tiden. Kommer inte riktigt ihåg hur den leken gick till men ramsan kommer jag ihåg som sagt.

Någon dag ha jag sagt till Robin att jag ska lära honom King Kurt som vi spelade väldigt mycket i mellanstadiet. Det var också kul men det blev typ alltid tjafs har jag för mej. Men ändp kul att återuppleva lite av barndommen. En annan lek som jag älskade var Ta land, tro den hette så. Då skulle man kasta en pinne i någons land och beroende på vad som hände skulle man stå på ett ben och dra med pinnen från kant till kant i det landet då. Men satte man ner foten innan man dragit klart strecket så fick man inte den delen va landet. Minns verkligen inte hur man lekte den leken men den va så kul!!

Nu slutar jag snart och då ska jag tanka och sen till Biltema åt pappa. Sen blir det hem och sova! <3

Kommentera här: