Andra dagen

Japp, dag två torsdag. Vi började vid 10 igen och så skulle vi möta faddrarna och dom skulle ta oss till rummen vi skulle vara i. Började i datasalen och skulle gå igenom sidan som vi kommer använda oss av i skolan så vi har lärt oss den lite. Var rätt segt, gillade inte kvinnan som skulle vara med och visa. Hon kändes så otrevlig plus att hon avbröt han som skulle visa oss sidan hela tiden. Hatar sånt om det inte har något med berättelsen att göra. Alltså om man inte kopplar direkt. Men hon bara avbröt hela tiden.
 
Sen blev det lunch med faddrarna igen, denna gången åt vi pizza. Skit bra för det lev över och då hade jag nattamat och frukost! Så efter lunchen bytte vi salar då så vi fick en annan lärare och han gick igenom lite om alkohol och drger i skolan eller något. Sen skulle vi sitta i våra grupper och diskutera vissa saker och sånt. Var rätt segt faktiskt. Vi gjore tester också om våra alkoholvanor och jag är inte i riskgruppen. En klasskompis sa det att hon utgick liksom från sommaren och lite så och då hade hon varit på festival och då dricker man mycket under den tiden. Vilket man kanske inte gör i vanliga fall så det blev lite fel.
 
Sen slutade vi så vi stack hem till min nya kompis mormor och morfar för att hämta lite dricka till henne. Jag skulle inte dricka egentligen så hade inget med mej, men fick ringa mamma och kolla om hon ville komma med lite och det gjorde hon så det var snällt. Men i alla fall så kom vi för sent dit vi skulle sen då jag trodde att dom bodde mycket närmre än vad dom gjorde. Men tack och lov så hittade vi dom. Vi skulle vara med socionomerna och sjuksköterskorna så var rätt lätt att hitta alla sen!
 
Då skulle vi gå runt trummen, en sjö i  Växjö, och göra olika lekar. Jag kuned inte vara med på dom för jag hade ingen dricka alls med mej. Mitt vatten hade tagit slut innan vi gick iväg så lämnade flaskan i bilen. men vid sista stationen kom mamma men var ändå inte med för vi missade början av leken så vi tittade på.
 
Efter det blev det att grilla lite korv. Alla tyckte jag va konstig som ville ha den rå istället så dom va typ helt äcklade. Förutom dom som också tyckte det var gott! Men jag fick mat först av alla bara för det;) Sen blev det fest hos en fadder och sen om jag inte minns fel så var det där vi var hela tiden. Vi kom efter där också för hon jag var med skulle få mer dricka med men vi lyckades missa varnadra så hon fick vända och cykla tillbaka till oss sen.
 
Så när vi kom fram då så körde vi lite lekar och grejer och även där var det tävlingar som vi inte vet vem som vann. Men det var riktigt kul. Det var fadder quiz och danstävling. Vi blev indelade i gruppen och fick varsin låt och sen skulle vi komma på en dans och sen visa upp den för dom andra.
 
Sen kom mamma och hämtade mej igen vid 11 tiden och sen åkte vi hem. Det var några kvar då, fler än första gången, men hade jag stannat hade jag inte kommit hem så lika bra att åka med. Plus att jag fick då sova ca 10 timmar och det var skönt!
 
Det var mina 3 dagar i skolan denna veckan. Skulle egentligen inte jobba denna helgen från början så hade planerat att gå ut idag med men dom andra men så blev det inte. Verkade vara många som skulle jobba i helgen, fast dagar och inte nätter då. Men på söndag är det kubb så hade tänkt vara med på det:) Få inte sova så länge då bara. Kommer skriva i mon kväll igen. Vid 4 ska vi fira min kusin så jag åker direkt därifrån i mon så vi hörs då!

Kommentera här: