Trevlig Valborg!

Tro man säger så i alla fall:) Jag firar inte Valborg detta året utan jag jobbar istället! Känns rätt bra det med. Har varit lite grinig idag för jag har inte fått sova så mycket som jag egentligen vill. Rummet har varit alldeles för varmt så det var omöjligt helt enkelt. Då kändes det också lite surt att börja vid 7. Men nu är jag här och dedt känns kanon:)

Har med mej Pojken som kallades Det boken som jag bara vill hugga in på med en gång. Åkte förbi Robin ca 15-20 min innan jag åkte till jobbet och då pratade vi om böcker. Hans brors flickvän älskar böcker precis som jag och hans mamma är med lite boknörd! Skit kul! Så vi pratade lite om olika böcker för Robin frågade vilken jag hade tagit med mej till jobbet idag. Då sa jag att det var Pojken som kallades Det. Båda två hade läst den innan och hans mamma hade tydligen dom hemma också. Hade kunnat fråga dom först innan jag letade en hel dag efter den första och sista boken;) Johanna säger att det bara är den första som är bra och det blir sämre och sämre. Kan förstå det. Det är väl i första det handlar om hans barndom och det är den som är så hemsk och omtalad.

Så nu har jag kollat upp dom böckerna som dom pratade om och rekommenderade lite. En sa hans mamma var så hemsk så hon har bara kunnat läsa några sidor för tårarna rinner så fort man läser. Detta är sanna böcker vi prataed om. Johanna rekommenderade en om konsstympning, tror jag det heter, så den tänkte jag beställa en dag med. Hon sa att jag kunde låna den av henne och det kanske jag ska göra först, ifall den inte är bra.

Jag sa det till Robin att om vi flyttar till hus om sådär 20 år ska jag ha ett bibliotek. Det vill Johanna med! Vi är rätt lika med vissa saker. Båda ville till exempel ha en ring i vitt guld när vi gifter oss ;) Hon har bra smak!

Men på riktigt så tycker jag det är kul att prata om böcker och få tips av andra. Läste ut Drama av Sylvia Day innan idag. Nu när jag var inne på CDON så såg jag att det kommer komma en 4 bok i hennes serie. Längta heter den, ser fram emot att den kommer!

Seriöst, detta inlägg tog evigheter att skriva för jag måste klippa naglarna för trycker ner alla samtidigt för dom är i vägen. Det blir nattens projekt!

Kommentera här: