Semester

Det finns så många ställen jag vill till och uppleva, men man har varken tid eller råd till det. Nu i sommar ska jag, mamma och syrran åka till London. Vilket jag är extremt överlycklig över!! Det är ett av ställerna jag vill se. Tror alla har en "lista" med ställen som man vill till. London var på min.
 
Vill även till Paris och olika ställen i USA. Men det är tyvärr ställen som kostar mycket. Vill till Spanien eller något spansktalande land också för att få använda mina kunskaper lite. Eller, jag känner mej själv. Kommer INTE prata spanska med någon. Men det kan hjälpa en att förstå om dom har svårt för engelska kanske. Eller för att stajla lite ;)
 
När Robin och jag hade varit tillsammans i 1 år bestämde vi oss för att åka till Halmstad. Vi åkte lör-sön och årsdagen var på måndagen tror jag, men ändå. Fick ett presentkort från min praktikplats jag var på innan jag kom till Royal. Bli så glad när jag fick presentkortet att jag visste inte hur jag skulle tacka dom. Dom trodde nog att jag inte var glad för det. Sen var dom rätt söta med för på studenten fick både jag och min klasskompis varsin liten flaska mousserande vin runt halsen.
 
Men tillbaka till att resa! Jo. Vi var som sagt i Halmstad och det var super mysigt. Det enda som drog ner betyget för resan var att jag några dagar tidigare satt in min spiral så jag hae verkligen skit ont i magen så kunde inte göra något. Ringde till och med vårdcentralen i Halmstad och hon satt jag skulle ringa till akuten om det inte blev bättre, men det sket vi i.
 
Vi åkte i slutet på augusti och det hade börjat bli lite höstväder. Men det var en riktigt mysig resa faktiskt. Gillade Halmstad också så ska se ifall han vill åka dit igen någon gång. Eftersom han inte kommer ha skola sen så kanske vi kan åka och stanna två nätter.
 
Varje år åker vi på semester någonstans. Det är inte varje år som vi åker utomlands utan semestrar i Sverige med. Vi brukar åka med mamma och mormor, skojigt!
 
Och detta år kan jag bocka av London som en av mina drömresemål. Kommer troligtvis åka dit igen någon gång gissar jag på. Men kanske ska satsa på Paris nästa år? Eller spara till en USA resa? Kanske ta en sista minuten i vinter till spanien?
 
 
 
Lite bilder från Halmstad med Robin! <3
 
 

Kommentera här: