Harry Potter "nörd"

Vi är nog lite HP nördar i familjen, alla utom pappa då. Syrran läser 3:e boken på engelska och nu, idag, kom jag på att jag kan ju med läsa?! Har ju ingen skola att tänka på så jag har ju tid nu när jag är hemma, kan ju slappna av med en bok! Så nu hämtade jag den första boken på engelska i syrrans rum och ska kanske läsa den, vet inte riktigt om jag ska läsa den nu eller läsa ut den på svenska först. Började i den för lääääänge sen så kan vara smart att läsa ut den?

Hinner säkert läsa båda :) Frågan är bara vilken jag ska börja med? Har faktiskt börjat tänka lite för mej själv nu på engelska, vet inte varför. Det är rätt kul för när jag inte kommer på ordet så mixa jag med lite spanska^^ Har nog nytta utav båda språken faktiskt! Älskar spanska, men det är rätt svårt att lära sej. Men åker vi utomlands till ett spansktalande land så skulle jag nog kunna göra mej förstådd på spanska. Med hjälp av en ordbok för vissa ord kanske.

Kommentera här: